loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تاریخ تحول دولت و خلافت: از برآمدن اسلام تا برافتادن سفیانیان

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده رسول جعفریان

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 288

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

دیدگاه های سیاسی اسلامی، حاصل کنش و واکنش میان مبانی فکر سیاسی اسلامی با واقعیت عملی زندگی سیاسی مسلمانان است. زمان نقش مهمی در تطور این دیدگاهها ایجاد کرده و اجتهاد مسلمانان در میان آرمان گرایی پاک دینان از یکسو و انگیزه های قدرت طلبانه حکّام از سوی دیگر، مفاهیم سیاسی جدیدی را مطرح کرده است.
بر پایه آنچه در این کتاب آمده سه قالب «ولایت»، «خلافت» و «سلطنت» چارچوبه سیاست اسلامی در سه دوره متفاوت، از برآمدن اسلام تا برافتادن سفیانیان در 65 هجری را تشکیل می دهد.
در هر یک از دوره های مزبور، به تناسب اوضاع و احوال، مفاهیم سیاسی تازه ای پدید آمده و یا در مفاهیم پیشین تغییراتی رخ داده است.
رسالت کتاب حاضر پیگیری چگونگی رشد این مفاهیم در بطن تحولات سیاسی، در دوره های سه گانه ولایت، خلافت و سلطنت است؛ مفاهیمی که بعدها در فقه سیاسی اسلام نقش محوری داشته و تاکنون اهمیت خود را حفظ کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما