loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اعتبار در تفسیر

ناشر حکمت

نویسنده اریک دونالد هرش

مترجم محمدحسین مختاری

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 348

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43163 10003022
170,000 161,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «اعتبار در تفسیر» یکی از مهم ترین آثار در قلمرو هرمنونیک در فلسفه معاصر است. هرش در این کتاب مشهور و کلاسیک به نقد تلقی های نسبی گرا و تاریخی گرا از معنای متن پرداخته و از عینیت تفسیر دفاع کرده است. از نظر هرش یگانه معنای معتبر متن، معنایی است که مولف از متن مرادکرده است.

از این رو بخش زیادی از مباحث کتاب حاضر به دفاع از نیت مولف در برابر دیدگاه های رایجی اختصاص دارد که معنای متن را وابسته به نیت مولف نمی دانند. هرش برای موجه کردن موضع خود بسیاری از دستاوردهای فلسفه تحلیلی جدید از جمله، پدیدار شناسی هوسرل و زبان شناسی سوسوری را به کار می گیرد. به گفته خود هرش سراسر کار او کوششی است برای پی ریزی برخی اصول هرمنوتیکی دیلتای بر مبنای معرفت شناسی هوسرل و زبان شناسی سوسور.

در دفاع از مولف، معنی و دلالت، مفهوم ژانر، فهم، تفسیر و نقد، مسائل و اصول اعتبار بخشیدن از جمله سرفصل های این کتاب هستند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما