loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بحثی مبسوط در آموزش عقاید - جلد اول

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب حاضر، جلد اول از مجموعه ی دو جلدی بحثی مبسوط در آموزش عقاید است که با زبان فارسی به تبیین عقاید کلامی با گرایش شیعه امامیه می پردازد.

این کتاب درصدد بحث و بررسی عقاید اسلامی و شیعی از دیدگاه عقل و نقل است و در این راه از رهنمودهای آیت الله مصباح یزدی استفاده کرده اند.

در ابتدا مهم ترین مسائل جهان بینی در رابطه با ایدئولوژی بیان شده و در ادامه مبحث شناخت به صورت مختصر مورد توجه و بحث قرار می گیرد، زیرا این موضوع همواره با سؤالات فراوانی همراه بوده و حتی این امر موجب پیدایش علم شناخت شناسی گردیده است. در نگارش این کتاب مؤلفان علاوه بر طرح بحث های فلسفی با توجه به هدف و روشی که در این سلسله مباحث مورد نظر یعنی قصد تبیین مبانی ایدئولوژیک اسلام بر اساس قرآن و عقل را دارند، مباحث خود را از دیدگاه قرآن نیز بیان می کنند.

در بخش دوم با عنوان خداشناسی مباحثی همانند سه مسئله وجوب و امکان، علت و معلول و بطلان دور و تسلسل، اقسام توحید، آیات فطرت و میثاق و… مطرح است.

بخش سوم که آخرین بخش این جلد است حول موضوع معاد نگاشته شده و به موضوعاتی مانند اهمیت بحث از معاد، داستان اصحاب کهف، توصیف بهشت و بهشتیان در قرآن، شفاعت، توبه و مرگ می پردازد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما