loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قتل عام؛ تهدیدات فرهنگی انقلاب اسلامی

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده شبنم نادری | لیدا سلماسی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 352

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43243 10003022
155,000 147,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هر جامعه ی انسانی با فرهنگ خاص خود شناخته می شود و فرهنگ وجه تمایز جوامع مختلف با یکدیگر و اساس اندیشه و کنش افراد محسوب میگردد، لذا پاسداری و صیانت از فرهنگ جامعه یکی از مهمترین و بنیادی ترین وظایف حکومت ها و رهبران فکری و فرهنگی آن جامعه است. فرهنگ اسلامیِ مردم ایران در دوران های مختلف عامل حرکت و الهام بخش مبارزه با ظلم و جور و زیاده خواهی های سلطه گران بوده که با پیروزی انقلاب اسلامی به عینیت رسید.

پیروزی انقلاب اسلامی در مرحله ی نخست، حاصل دغدغه ها و فعالیت های فرهنگی روحانیت مبارز در تربیت مبارزان و کادرسازی آنان برای فعالیت های سیاسی و اجتماعی بود، لذا رهبر کبیر انقلاب از آغازین روزهای نهضت اسلامی در سال 1341 بر شناخت فرهنگ اسلامی و ضرورت پالایش و زدودن زنگارهای ناشی از حکومت پهلوی تأکید و اصرار میکردند. حرکت اسلامی مردم ایران در کلام رهبری و یاران نزدیک ایشان با ماهیت فرهنگی شناخته میشد و بعد از پیروزی و استقرار نظام اسلامی نیز دغدغه های فرهنگی عمده و اساسی داشت که با تأسیس نهادها و مؤسسات مختلف کوشید تا آثار مخرّب فرهنگ غرب و غرب گرایی را از ساحت فرهنگ ناب اسلامی بزداید. اما استکبار جهانی که با پیروزی انقلاب اسلامی از کشور رانده شده بود درصدد برآمد تا به هدم و تخریب اساس نظام اسلامی بپردازد، لذا پس از اتمام جنگ تحمیلی و شکست در عرصه ی جنگ سخت، به تهاجم فرهنگی روی آورد و به انحای مختلف کوشید تا نظام اسلامی را از ماهیت اصلی خویش دور کرده، آن را استحاله نماید. دشمن در این راه با تشبث به انواع رسانه ها و ابزارهای مدرن به تبلیغ علیه نظام اسلامی پرداخت.

اثر پیش رو با مروری بر معنا و دّال فرهنگ و تفکیک و دسته بندی انواع تهاجم ها و تهدیدات فرهنگی در عرصه های مختلف به بررسی جایگاه سینما، رسانه و موسیقی و... در تخریب و هدم فرهنگ اسلامی جامعه و تبلیغات علیه ارزش های نظام می پردازد و ضمن معرفی افراد و مؤسسات فعال در این عرصه، از ماهیت حقیقی فعالیت آنان پرده برمی دارد. مرکز اسناد انقلاب اسلامی در راستای نگارش و ضبط تاریخ انقلاب اسلامی و پرداختن به آفات و تهدیدهای متوجه به نظام اسلامی اقدام به انتشار این اثر نموده است که امید است مورد استفاده و توجه علاقه مندان مطالعات انقلاب اسلامی قرار گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما