loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان 127: کمپ دیوید؛ خیانت به آرمان فلسطین

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 280

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43245 10003022
90,000 85,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

دیرگاهی نیست که فلسطین به دست استعمارگران (و در رأس آنها انگلیس و آمریکا) هویتی جعلی به نام اسرائیل در منطقه ی خاورمیانه به وجود آمده است. منطقه ی خاورمیانه به لحاظ جغرافیای سیاسی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در بین کشورهای این منطقه فلسطین به دلیل انکه محل اتصال سه ی قاره ی اروپا، آسیا و آفریقاست، اهمیت استراتژیک ویژه ای دارد. از طرف دیگر، بعد از اکتشاف نفت بر اهمیت این منطقه بیش از پیش افزوده شد. طبق برآوردهای صورت گرفته، بیش از 50 درصد نفت کل جهان در اختیار کشورهای خاورمیانه است. به همین علت، غرب و به ویژه آمریکا همواره به دنبال حضور مستقیم یا غیرمستقیم در منطقه ی خاورمیانه بوده است. به اعتقاد برخی از تحلیلگران، علت اصلی حمایت غرب از تشکیل یک حکومت تجاوزگر (اسرائیل)در این منطقه، نظارت و دخالت مستقیم در سیر تحولات کشورهای این بخش از جهان است. از سرزمین فلسطین در متون اسلامی به عنوان سرزمینی مقدس یاد شده است.

از همان ابتدا که بحث تشکیل یک دولت یهودی در خاورمیانه مطرح شد، اعراب نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند، لکن متأسفانه نگاه اعراب به موضوع فلسطین و اشغال آن توسط صهیونیست ها بیشتر جنبه ی ناسیونالیستی داشت نه صبغه ی اسلامی. علت شکست مفتضحانه ی اعراب در جنگ های چهارگانه با رژیم صهیونیستی و خیانت رهبران کشورهای اسلامی به آرمان فلسطین نیز در وهله ی اول عافیت طلبیِ حاکمانِ دنیادوستِ عرب و سپس نگاه غلط آنان به قضیه ی فلسطین بوده است.همچنین فقدان رهبری واحد برای تجمیع و هدایت قوای پراکنده، مشکل بزرگ دیگری است که جهان عرب از آن رنج می برد. دنیادوستی برخی از حکام عرب و غرق شدنشان در لذت طلبی های مادی، آنان را به جایی کشاند، که با زیر پا گذاشتن تمام موازین اخلاقی و اسلامی و نادیده گرفتن وجدان انسانی شان، دست سازش به سوی سران اسرائیل و آمریکا دراز کنند و ملت و آرمان فلسطین را به پای خواهش های نفسانی خویش قربانی سازند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

حامد معیری

از مطالعه این کتاب به شدت لذت بردم. مطالب بسیار مفیدی رو به خواننده منتقل می کنه.
با تشکر از مجموعه پاتوق کتاب فردا و انتشارات خوب مرکز اسناد انقلاب اسلامی

13 مرداد 1400

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما