loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان 128: سرگذشت دیکتاتور

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده ساره جمالی زواره

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 216

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43254 10003022
6,000 5,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب حاضر، می کوشد بخش هایی از زندگی عبرت آموز رضاخان پهلوی را به تصویر بکشد. آشنایی با شخصیت رضاخان و مراحل زندگی اش، تصویر روشنی از وضعیت اسفبار ایران در دوران حکومت شاهنشاهی (بالاخص دوران قاجار و پهلوی) به مخاطب ارائه می دهد. شما با مطالعهٔ این کتاب خواهید دید چگونه یک قزاق دون پایه که حتی سواد خواندن و نوشتن هم ندارد، تنها به خاطر خشونتی که در سرکوب نهضت های اعتراضی مردم کشورش از خود نشان می دهد، به سرعت مدارج ترقی را طی می کند و از پایین ترین مراتب نظامی گری، با انتخاب مستقیم انگلیسی ها به پادشاهی می رسد.

دوران حکومت پهلوی(رضا و محمدرضا) که مصادف بود با سرعت گرفتن پیشرفت فن آوری و صنعت در غرب، بیش از 50 سال به طول انجامید. این زمان بسیار طولانی، با سیاست های استعمارگران تبدیل گشت به دوران سیاهِ عقب ماندگی و تحقیر ایرانیان. نیم قرن از عمر طلایی کشور عزیزمان که می توانست قرین بزرگ ترین موفقیت ها و افتخارات برای ایران باشد، زیر چکمه های رضاخان و وادادگی های پسرش محمدرضا در مقابل غرب، بر باد رفت.
در پایان این سرگذشت تأسف برانگیز خواهید دید که چطور رضاخان به دستور اربابان انگلیسی اش، تحقیرشده و مستأصل، کشور را ترک می کند و در غربت، مرگ او را در می یابد. آری، شاید باورش برای نسل جدید سخت باشد، اما روزگاری نه چندان دور بر این کشور مظلوم کسانی همچون رضاخان حکومت کرده اند!
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما