loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تفسیر کلامی - عرفانی آیه نور

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده مهدی علیزاده

زیر نظر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 276

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43297 10003022
2,400 2,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آیه نور، تبارنامه ایزدنوشت انسان و کاشف الاسرار آفرینش است. ساخت زبانی این آیه، سخت استعاری و نمادین است؛ بدان پایه که تمثیل نور را پیچیده ترین مَثَل قرآنی شمرده اند که بیشترین سهم را در شکل گیری زبان نمادین در پهنه فرهنگ و معارف اسلامی دارد.

بی شک رمزگشایی از نمادهای تمثیل نور -همچون چراغ و چراغدان و آبگینه و زیتون- از بارزترین مصادیق «تدبّر قرآنی» و از بایسته های معرفتی «وحی باوری» است که قرآن خود، اهالی اقالیم ایمان را بدان فراخوانده است.
هم از این روست که حکما و متفکرانی چون ملاصدرا و مطهری این آیه را بسیار قابل تأمل یافته و صرف همه عمر را برای درک اسرار آن شایسته دیده اند و عرفایی چون سیّد حیدر آملی آن را اهمّ آیات توحیدی قرآن بر شمرده اند.

به جهت نقش کلیدی این آیه در خداشناسی و انسان شناسی قرآنی، پژوهش حاضر ابعاد زیبایی شناختی، کلامی و به ویژه عرفانی این آیه را در سه فصل به تفصیل بررسی کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما