loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مشاوره پیش از ازدواج: راهنمای روان شناسان، مشاوران و روان پزشکان

ناشر قطره

نویسنده شهربانو قهاری

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 322

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

موضوع کتاب حاضر، مشاوره پیش از ازدواج است که به شیوه ای ساده به نگارش در آمده است. هدف از تدوین این کتاب، راهنمایی روان شناسان و مشاورانی است که در زمینه مشاوره پیش از ازدواج فعالیت می کنند.
این کتاب همراه با مثال هایی مربوط به مراجعانی است که در توصیف آن ها از نام مستعار استفاده شده است. همچنین مطالب کتاب می تواند برای والدین و کسانی که در صدد ازدواج هستند، مفید باشد.
کتاب حاوی ده فصل است که عنوان برخی از آن ها عبارتند از: مشاوره پیش از ازدواج چیست؟؛ مشاوره پیش از ازدواج و باورهای نادرست؛ نکته های کلیدی در مشاوره پیش از ازدواج؛ ازدواج پرخطر؛ بایدها و نبایدها در آشنایی های پیش از ازدواج و اصول دیگرشناسی.

دکتر شهربانو قهاری فارغ التحصیل دکترای روان شناسی بالینی از دانشگاه علوم پزشکی ایران است. او مدرک کارشناسی روان شناسی بالینی خود را از دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناسی ارشد روان شناسی بالینی را از دانشگاه علوم پزشکی ایران دریافت کرده است.
دکتر قهاری در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن است و به عنوان درمانگر و پژوهشگر در انستیتو روان پزشکی تهران فعالیت می کند. وی هم چنین نویسنده ی کتاب های درمانی برای روان شناسان و مشاوران و کتاب های روان شناسی برای عموم مردم است.

زن و مرد در مرحله اول به لحاظ رفتاری، خانوادگی، سبک زندگی و تحصیلات باید مورد بررسی قرار بگیرند، که اگر این مرحله مثبت بود در مراحل دیگر باید به لحاظ ذهنی، و تفکراتی که دارند بررسی شوند تا نکات مشترک و غیر مشترک ذهنی شان مشخص گردد بعد از این هم نوع نگاه به زندگی و سرگرمی و تفریحاتی که می خواهند داشته باشند و لحظات مشترکشان مورد ارزیابی قرار می گیرد. به نظرم همه اینها مرحله به مرحله است و باید به صورت اجمالی بررسی شوند....
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما