loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

محمدبن علی (ع) امام جواد

ناشر دلیل ما

نویسنده مرضیه محمدزاده

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 416

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

این اثر با بهره گیری از کتاب های تاریخ سیره، ابتدا شرحی کوتاه از زمانه پیامبر(ص) تا امام رضا(علیهم السلام) را بیان و سپس شرحی مفصل از زندگی امام جواد(ع) از طفولیت تا شهادت را ارایه می کند.
کتاب حاضر در دو فصل و 14 بخش، شرح مفصلی از زندگانی حضرت جوادالائمه(ع) را فراهم آورده است. زندگانی تاریخی امام جواد(ع) و زندگانی معرفتی امام جواد(ع) عناوین فصل های این اثرند.
بر اساس مطالب کتاب، «ویژگی های عصر امام رضا(ع) در تاریخ علمی شیعه که امامان معصوم بنیان گذار و آغازگر آن بودند، درخشش عقلانیت اسلامی در آموزه های شیعی است. ملاحظات و تاملات تاریخی برای شناخت ابعاد شخصیت فکری امام رضا(ع) و نقشی که ایشان در تعدیل افکار و نظریات و نیز کاهش تنش های فکری و صیانت از عقلانیت اسلامی و تحکیم مبانی عقیدتی، کلامی و حفظ دستاوردهای اصیل دینی داشتند، با توجه به عصر آن حضرت، به عمق و اهمیت مباحث و مناظرات و موضع گیری های ایشان می توان پی برد که حرکت امام رضا(ع) در راستای حرکت امامان قبل از خود بوده است.
از ویژگی عصر امام رضا(ع) گسترش و رواج مباحثات میان ادیان و مذاهب است. موضوع مناظره در زندگی صادقین(ع) نیز وجود داشته است اما اوج این حرکت را می توانیم در زندگی علمی، سیاسی و اجتماعی امام رضا(ع) شاهد باشیم.
ایشان همچون نیاکان وارسته شان از مقام علمی والایی برخوردار بودند، تا آن جا که ایشان را عالم آل محمد(ص) لقب داده اند و این به جهت مناظرات و مباحثات علمی و اعتقادی آن حضرت بود که از چنان اهمیت و امتیازی برخوردار بود که عالم خاندان رسالت شناخته شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما