loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

کودکی در مدرسه لیزا

ناشر پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی

نویسنده متیو لیپمن

مترجم حمیده بحرینی

سال نشر : 1392

تعداد صفحات : 192

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43516 10003022
احتمال تاخیر در تهیه
75,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب لیزا کودکی در مدرسه مجموعه داستان هایی است که لیزا و دوستانش شخصیت های اصلی آن ها هستند. در هر داستان ماجرایی روی می دهد که بحث ها و گفت وگوهای را پیرامون آن رقم می زند.
این اثر یکی از آثار ماتیو لیپمن و همکارش مارگارت شارپ برای برنامه درسی IAPC دانشگاه مونتکلیر برای مدرسه هاست. نوجوانانی که فعالیت های پیشنهادی این کتاب با آنان تجربه می شود با شخصیت های اصلی همذات پنداری کرده و اشتیاق و مشارکت را در آنان برمی انگیزد. این بحث ها بر موضوع هایی مانند خوب بودن، طبیعی بودن، راست و دروغ، حقوق کودکان، رابطه کار و جنسیت، تبعیض جنسی و شغلی، حقوق حیوانات و ماهیت قواعد و معیارها تمرکز دارد و تلاش می شود که رابطه درونی بین منطق و اخلاق را روشن نماید.
کتاب به گونه ای طراحی شده که مربی یا هدایت گر بحث بتواند در حلقه کند و کاو به عنوان ابزاری برای تفکر خلاقانه و کشف دیدگاه های گوناگون کودکان و نوجوانان از آن ها استفاده کند. در حلقه های کند و کاو این داستان ها خوانده می شود و پس از آن دانش آموزان به کمک مربی ابهام ها و پرسش های خود را که با خواندن داستان به وجود آمده مطرح می کنند و به بحث و گفت و گو می پردازند. مهم ترین عنصر در این فرایند "گفت وگو" و "جریان مباحثه" است. به این معنا که هیچ پاسخ آماده و شسته و رفته ای از پیش مشخص نمی شود. روش های به کار رفته در این کتاب که به شکل دنباله دار و برای مقاطع دوره راهنمایی و اول دبیرستان ارائه شده، در نوع خود مبتکرانه است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما