loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

چیستی دانش تجربی: ارزیابی سرشت و جایگاه دانش تجربی و روش های آن

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده ای. اچ. چالمرز

مترجم حسین فلسفی | احمد بارانی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 256

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43569 10003022
45,000 40,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر حاضر، بررسی و بیان دیدگاه های گوناگون پیرامون فلسفه «دانش تجربی» است که از سوی نویسنده ابتدا برای استفاده دانشجویان کارشناسی فلسفه تدوین یافت و بعد از مدتی فصول دیگری نیز بدان افزود.
نگارنده در پی گزارشی تاریخی از این تئوری ها نبوده و به همین منظور برخی از نظریه های نوین درباره سرشت دانش تجربی و سرانجام ویرایش آن ها را در نیمه نخست کتاب بیان نموده و دو گزارش از این دانش را به عنوان استقراگرایی و پندارشکنی تشریح نموده است.
این دو گزارش همانندی های بسیاری با دیدگاه هایی دارند که در گذشته پشتیبانی می شده اند و مولف نیز، این دو دیدگاه را تندرو و تا اندازه ای کاریکاتوری شده خوانده است.
تئوری های ساختارمانند، تئوری فیزیکی برون گرایانه، رئالیسم ناگویا و تئوری قانون ستیز شناخت فایرابند نیز، برخی دیگر از مواردی هستند که مورد بررسی قرار گرفته است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما