loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

حقایق پنهان: پژوهشی در زندگانی سیاسی امام حسن مجتبی (ع)

ویرایش دوم

5 (1)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده احمد زمانی

مستندساز جعفر سبحانی تبریزی

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 448

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43592 10003022
140,000 126,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

سیره نگاری شاخه ای از تاریخ نگاری است که از نیمه دوم قرن نخست هجری قمری در میان نویسندگان مسلمان راه یافت.
در مورد زندگانی و صلح امام مظلوم شیعیان، امام حسن مجتبی علیه السلام کار زیادی انجام نشده است و شایسته است نویسندگان و پژوهشگران مسلمان بدین کار بپردازند.

کتاب حاضر، یکی از آن پژوهش هاست که نویسنده آن کوشیده است تا جنبه های مختلف زندگانی آن حضرت را باز نماید و تهمت هایی که دشمنان اهل بیت، از جمله امویان، عباسیان و یکی از نویسندگان دائرة المعارف اسلامی و جمعی از خاورشناسان بر آن حضرت وارد کرده اند، پاسخ گوید.

کتاب در پانزده فصل سامان یافته و آیة الله سبحانی بر آن مقدمه ای نگاشته است.
در این اثر، در مورد زندگانی آن حضرت، مسائلی که زمینه ساز امامت و رهبری ایشان شد، مسؤولیت های امام در زمان حکومت پدر، انگیزه های صلح، تأثیر روحی عمیق امام بر توده های مردم، اضطراب و نگرانی بنی امیه از آن حضرت، سخت گیری در مورد امام و پیروانش و شهادت آنان و ... سخن گفته شده است. مؤلّف بر اساس سنت نوشتن چهل حدیث، از آن حضرت چهل روایت نقل کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما