loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

اعلام عمومی مجرم: مبانی و کارکردها

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده احمد مرتاضی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 316

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43650 10003022
64,000 57,600 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اعلان عمومی مجرم یا تشهیر، یک اقدام تأمینی است که نه به قصد مجازات و سزادهی، بلکه تنها به منظور آگاه سازی عمومی و برای پیش گیری از تکرار دوباره جرم، اجرا می شود.
این کیفر می بایست نسبت به هر مجرم خطرناکی که به سوء استفاده از اعتماد عمومی و به شیوه های گوناگون، مرتکب فریب و تعرض به اموال و ناموس مردم و امنیت اجتماعی و اقتصادی آنان شده، اعمال می گردد، در روایات فریقین، به اعلان عمومی شاهدان زور و کارگزاران دولتی مرتکب مفاسد اقتصادی، تصریح گردیده و در کلام فقیهان و حقوق دانان اسلامی نیز در موردِ مرتکبین کلاهبرداری، تدلیس، غِش، قیادت، قذف، محاربه و موارد نفی بلد، به مشروعیت استفاده از چنین کیفری، اذعان شده است.
مدیریت ریسک جرم، پیش گیری وضعی از جرم، حق طبیعی امنیت و سودگرایی کیفری، چهار مبنای حقوقیِ این نوع کیفر است.

این کتاب در پنج فصل تألیف و تنظیم شده است؛ بر این اساس کتاب «اعلام عمومی مجرم، مبانی و کارکردها» در اولین فصل خود به تشریح کلیات حقوقی این موضوع پرداخته است که نویسنده از آن به عنوان تعاریف و مفاهیم عمومی یاد می کند.

در فصل دوم این کتاب با عنوان«مجاری مصرّح تشهیر» تلاش شده است موضوع اعلام عمومی مجرم و مبانی فقهی آن با نگاهی متفاوت مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

مهم ترین عناوین فصل سوم کتاب مبانی حقوقی، فلسفی تشهیر می باشد.

ماهیت کیفری تشهیر موضوعی است که چهارمین فصل این اثر را به خود اختصاص داده است؛ بر این اساس در پنجمین فصل کتاب راهها و شیوه های تشهیر مورد نقد و بررسی قرار می گیرد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما