loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ناطور دشت

داستان های خارجی 109

ناشر امیرکبیر

نویسنده جروم دیوید سالینجر

مترجم احمد کریمی حکاک

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 354

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43708 10003022
99,000 94,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

ناطوردشت عنوان داستانی است که در آن سالینجر نویسنده موفق امریکایی با زیبایی و استادی، داستان جوانک تازه بالغی را بیان می کند که یک روز به طور ناگهانی تصمیم می گیرد که مدرسه اش را ترک کند و به نیویورک برود تا چند روزی را مثل آدم های بزرگ خوش بگذراند. تمامی ماجرا از قول هولدن کالفید جوان 16 ساله ای است که سرشار از صداقت و رک گویی است که خوانندگان و از جمله پدرها و مادرها را سرگرم میکند و می خنداند و گاهی نیز ریشه های طغیان جوانی را برایشان روشن میکند.

هولدن کالفیلد نوجوانی هفده ساله است که در لحظهٔ آغاز رمان، در یک مرکز درمانی بستری است و ظاهراً قصد دارد آنچه را پیش از رسیدن به این جا از سر گذرانده برای کسی تعریف کند و همین کار را هم می کند، و رمان نیز بر همین پایه شکل می گیرد. در زمان اتفاق افتادن ماجراهای داستان، هولدن پسر شانزده ساله ای است که در مدرسهٔ شبانه روزی «پنسی» تحصیل می کند و حالا در آستانهٔ کریسمس به علت ضعف تحصیلی (چهار درس از پنج درسش را مردود شده و تنها در درس انگلیسی نمرهٔ قبولی آورده است) از دبیرستان اخراج شده و باید به خانه شان در نیویورک برگردد.

تمام ماجراهای داستان طی همین سه روزی (شنبه، یک شنبه و دوشنبه) که هولدن از مدرسه برای رفتن به خانه خارج می شود اتفاق می افتد. او می خواهد تا چهارشنبه، که نامهٔ مدیر راجع به اخراج او به دست پدر و مادرش می رسد و آب ها کمی از آسیاب می افتد، به خانه باز نگردد. به همین خاطر، از زمانی که از مدرسه خارج می شود، دو روز را سرگردان و بدون مکان مشخصی سپری می کند و این دو روز سفر و گشت و گذار، نمادی است از سفر هولدن از کودکی به دنیای جوانی و از دست دادن معصومیتش در جامعهٔ پُر هرج و مرج آمریکا.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

امین مغدانی

این کتاب محشره

22 شهریور 1395

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما