loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر روانشناسی تربیتی

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سیف الله فضل اللهی

سال نشر : 1382

تعداد صفحات : 176

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

روان شناسی تربیتی در ایجاد و تغییر رفتار افراد، به ویژه کودکان و نوجوانان نقش مؤثرتری ایفا می کند.
این دانش می کوشد با استفاده از یافته های علمِ روان شناسی، اصولی را وضع کند که در امر آموزش و پرورش یا آموزش و یادگیری مؤثر واقع شود.

اثر حاضر که در شش فصل و با هدف آموزشی تنظیم شده است تلاش دارد تا با قلمی ساده و روان، ابعاد مختلف روان شناسی تربیتی را تبیین کند.

در فصل اول کتاب، علاوه بر تعریفی از روان شناسی تربیتی، درباره شاخه های مختلف روان شناسی، اهمیت و توانایی های روان شناسی تربیتی و روش های تحقیق در روان شناسی بحث شده است.

در فصل دوم به اهداف تربیتی، دیدگاه های تربیتی برجستگان تعلیم و تربیت، انواع هدف ها و طبقه بندی بازده های یادگیری بلوم و گانیه اشاره شده و سپس چگونگی نوشتن هدف های رفتاری به گونه ای مختصر تبیین گردیده است.

در فصل سوم، موضوع یادگیری مطرح شده و درباره رفتارهای عمدی مورد نظر تعلیم و تربیت، نظریات افراد و تئوری های مختلف یادگیری، انتقادات وارد شده و پیامدهای هر یک بحث می شود.

عناوین فصل های دیگر عبارت اند از: "رشد و جنبه های مختلف آن"، "شخصیت و روش های ارزشیابی آن"، "هوش، و فراموشی".
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما