loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درآمدی بر فلسفه اصول

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده حسن معلمی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 224

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 43786 10003022
40,000 36,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فلسفه اصول به مبادی تصوری و تصدیقی علم اصول می پردازد و مبانی این علم را توضیح می دهد و به نفع آن ها استدلال می کند و شبهات در باب آن را پاسخ می گوید.
مسائل فلسفه اصول عبارتند از: اجتهاد (تعریف، انواع، ادله، شبهات، مبانی، علوم لازم، نفس زمان و مکان و نقش اجتهاد در ایجاد علم دینی)، مباحث قطع و یقین، عقل و ارزش ادراکات در احکام، حکم و اعتبار و الزام (تعریف و ماهیت حکم، اقسام، مراتب، مبادی، رابطه باید و هست)، ساحت زبانی، مباحث تفسیری و هرمنوتیک.

موضوع اثر حاضر، بررسی مبانی فلسفه «اصول فقه» و مبادی معنوی و تصدیقی علم اصول و پاسخ شبهات موجود در رابطه با این علم است.

در این نوشتار ضمن ارایه تعریفی از فلسفه اصول فقه، هدف و ضرورت آن، پیشینه آن، روش شناسی فلسفه اصول، به ارتباط آن با علوم دیگر پرداخته شده است.

نویسنده هم چنین به موضوع فلسفه اصول و مسایل مهم مطرح شده در این علم پرداخته و فرق میان فلسفه اصول با فلسفه فقه را بیان کرده است.

نویسنده هم چنین ارتباط فلسفه اصول با علم کلام، فلسفه، منطق، تفسیر، حدیث، رجال، زبان شناسی، معناشناسی، نشانه شناسی، فلسفه زبان، فلسفه تحلیلی، مباحث هرمنوتیک، فلسفه حقوق و فلسفه دینی را بررسی نموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما