loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زیتون سرخ: حزب الله الگوی مقاومت

ناشر موسسه فرهنگی مطبوعاتی جام جم

نویسنده علی دارابی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 143

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

هدف از نگارش این کتاب بررسی وضعیت سیاسی اجتماعی کشور لبنان و فعالیتها و عملکرد حزب الله و نیز یافتن پاسخ این سوال است: "آیا جنبش مقاومت اسلامی حزب الله در ثبات و امنیت کشور لبنان نقش داشته است؟"
بحرانهای سیاسی امنیتی دو دهه اخیر لبنان، حضور ایران در منطقه و حمله آمریکا به عراق از جمله مواردی است که در ثبات و امنیت لبنان موثر خوانده شده و مورد بررسی قرار گرفته است.این اثر به لحاظ موضوعی جایگاه حزب الله را در امنیت لبنان روشن می کند و به لحاظ مکانی به این کشور - به خصوص مناطق اشغال شده توسط رژیم صهیونیستی - پرداخته است.در فصل اول مختصات، اقوام، طوایف و احزاب لبنان بررسی شده است. در فصل دوم زمینه های شکل گیری حزب الله لبنان و اهداف و برنامه های جریان مقاومت تبیین شده است. فصل سوم اختصاص به جنگ 33 روزه داشته و در فصلی جداگانه وقایع پس از این جنگ نیز واکاوی شده است. فصل دیگری از کتاب به شخصیت سید حسن نصرالله پرداخته و در فصل ششم دستاوردها و چالش مقاومت حزب الله بررسی شده است. در فصل هفتم مسائل فلسطین و پیوند آن با مقاومت تبیین شده و در فصل پایانی هم به نحوه شکل گیری رژیم صهیونیستی و نحوه برخورد آن با مقاومت پرداخته شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما