loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

بررسی تطبیقی حقیقت عالم برزخ از دیدگاه عقل و نقل (همراه بحثی در عالم مثال و نفس انسان)

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44074 10003022
23,000 20,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب دارای زیر عنوان بحثی در عالم مثال و نفس انسان است. مولف اعتقاد به وجود عالم پس از مرگ را به عنوان بخشی از جهان بینی ادیان ابراهیمی مطرح می کند. این اعتقاد در سه دین یهودیت، مسیحیت و اسلام وجود ذاتی دارد که در طول زندگی دنیوی بر گفتار و رفتارهای انسان دارای اثر سازنده است. این اثر امکان عقلی عالم برزخ و وقوع آن را به واسطه ادله نقلی بررسی می کند و با توجه به اینکه انسان در عالم برزخ در قالب مثالی ادامه حیات می دهد، بحثی در مورد عالم مثال و ویژگی های آن مطرح شده است. فصل اول مفهوم شناسی معنای لغوی بحث و کاربردهای قرآنی، معانی اصطلاحی و معانی که در نظر متکلمان بحث شده و معانی مثال و عالم ماده و ... است. در فصل دوم با عنوان حقیقت نفس انسان تعریف نفس از دیدگاه فلاسفه، افلاطون، ارسطو و ملاصدرا مطرح می شود، فصل سوم عالم برزخ از دیدگاه عقل و نسبت آن با عالم مثال است که عالم مثال، ادله اثبات و ویژگی های عالم مثال را مطرح می کند. در فصل چهارم حقیقت عالم برزخ از نظر ادله نقلی تبیین شده که در واقع نگاه نقلی حقیقت عالم برزخ را مطرح می کند و در ادامه در فصل پنجم مقایسه عالم برزخ از منظر عقل و نقل و قرآن و روایات تبیین خواهد شد و دیدگاه های مختلف مشاهیر، حکمت متعالیه، عرفا و متکلمان در این فصل بررسی می شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما