loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سلسله دروس مبانی اندیشه اسلامی 1: معرفت شناسی

ویراست دوم

3 (2)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44085 10003022
175,000 157,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب معرفت شناسی جلد اول سلسله دروس مبانی اندیشه اسلامی نوشته عبدالله محمدی و مجتبی مصباح است و در انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) به چاپ رسیده است.

بدون تردید در علوم بشری با مجموعه ای از قضایا مواجه هستیم. برای هر محقق و اندیشمندی جای این پرسش است که با چه میزانی، در مورد گزاره های آن داوری کند و با چه ابزاری آنها را بشناسد و بر چه اساسی معیار صدق و کذب آنها را تشخیص دهد؟ معارف و آموزه های اعتقادی و عملی اسلام نیز از راه های گوناگون، همچون راه عقل و نقل، به دست می آیند. تعمیق این آموزه ها و تحقیق در آنها نیازمند بررسی اعتبار این معارف و راه های تحصیل آنهاست.
کتاب معرفت شناسی، به عنوان نخستین بحث بنیادین در اندیشه های اسلامی، به ارزیابی این معارف می پردازد. بدین منظور، مهم ترین مباحث معرفت شناسی، همچون بررسی اقسام معرفت، راه های معرفت و ارزیابی آنها و پاسخ به شبهات شکاکیت و نسبیّت گرایی و نیز هرمنوتیک فلسفی، تعدد قرائت ها و پلورایسم دینی با بیانی روان مورد بررسی قرار می گیرند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

سعید باهری

می‌شه گفت از معدود کتاب‌های خوب برای شروع مطالعه در زمینه معرفت‌شناسی همین کتابه.

1 مرداد 1401

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما