loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سلسله دروس مبانی اندیشه اسلامی 5: فلسفه حقوق

ویراست دوم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44102 10003022
200,000 180,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

امروزه تا حدود زیادی مرسوم و مقبول است که بحث های کلی، بیرونی و عقلی - تحلیلی درباره یک پدیده یا یک علم را زیر عنوان «فلسفه» آن پدیده یا علم، مطالعه کنند و «فلسفه حقوق» نیز چنین است. در این اثر، مراد از فلسفه حقوق، دانشی است که با شیوه عقلی - تحلیلی، کلی و بیرونی، قواعد حقوقی (=قانون) را مورد بحث قرار می دهد و از چیستی، مبنا، هدف، مشروعیت قانون و مانند آن سخن می گوید. نویسنده در این کتاب، از انبوه مباحثی که زیر عنوان «فلسفه حقوق» طرح شدنی است، به طرح مهم ترین آنها بسنده کرده، پس از بیان مفاهیم و اصطلاحات و تبیین امکان بحث از «فلسفه حقوق اسلامی»، از رابطه حقوق با اخلاق و دین سخن گفته، لزوم دینی (اسلامی) بودن حقوق را تبیین کرده، و به دنبال آن، مهم ترین بحث فلسفه حقوق، یعنی مبنا و هدف حقوق را از سه دیدگاه حقوق طبیعی، حقوق پوزیتویستی و حقوق اسلام مورد مطالعه قرار داده و در ادامه و برای تکمیل بحث، از ویژگی ها و منابع حقوق اسلام سخن گفته و سرانجام با نگاهی تطبیقی به «حقوق بشر» از دو دیدگاه اعلامیه جهانی حقوق بشر و اسلام، کتاب را به پایان برده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما