loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

سلسله دروس مبانی اندیشه اسلامی 6: فلسفه سیاست

ویراست دوم

5 (1)
خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44104 10003022
205,000 184,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب «فلسفه سیاست»، از جمله سلسله کتب مبانی اندیشه اسلامی است که متکفل طرح مباحث بنیادین مربوط به نظام سیاسی اسلام است. تلاش شده اهمّ مباحث کلان و مبنایی مرتبط با نظام سیاسی اسلام در این اثر گنجانده شود؛ بدین منظور، پس از توضیح برخی واژگان کلیدهای مرتبط، از رابطه دین و سیاست سخن به میان آمده است. در ادامه، در بحث از مشروعیت سیاسی، پس از بررسی مفهومی، برخی نظریات مربوط به ملاک مشروعیت به بحث گذاشته شده، در نهایت، دیدگاه اسلام در این زمینه مطرح شده است. به منظور تبیین جایگاه مردم در حکومت اسلامی، مبحث بعدی به تبیین چنین جایگاهی اختصاص یافته است. از آن پس، عمده مباحث این نوشتار معطوف به عصر غیبت گردیده، مسائلی همچون تبیین مفهومی، پیشینه، ادلّه، شرائط و میزان اختیارات ولی فقیه مطرح شده است. در پایان نیز، به منظور اثبات کارآمدی نظریه ولایت فقیه، از بعد نظری و عملی، این کارآیی نشان داده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما