loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شاخصه های ارتباط سازمانی با رویکرد قرآنی

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده لطف الله فروزنده | سحر کوثری

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 264

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

در فرهنگ کشور ایران که دین، کارکرد اصلی را دارد به کارگیریِ چون و چرای نظریه های مدیریت نمی تواند مؤثر باشد، چراکه نظریه های موجود آمیخته با فرهنگ غربی است و در آن بستر، تکوین یافته است، در حالی که با مراجعه به منابع اسلامی می توان به گزاره هایی دست یافت که حاوی دستورالعمل ها و توصیه های مدیریتی بسیار غنی است، لذا ارائه مدل های اسلامی در زمینه ارتباطات که تار و پود سازمان را به هم پیوند می دهد از ضرورت های غیرقابل انکار است.
از این رو هدف از این تحقیق، استخراج معیارهای ارتباطی از دیدگاه قرآن و ارزیابی ارتباطات براساس یک مدل مناسب در یک سازمان ارزش محور است.

در این اثر ضمن بررسی برآیند ارتباطات و مهارت های عملی مربوط به آن به بحث در مورد موانع و عوامل ایجاد یک ارتباط سازمانی پرداخته شده و انواع ارتباطات اثربخش از منظر قرآن کریم و نهج البلاغه تبیین گردیده است.

نگارنده با استناد به معیارهای ارتباطی قرآن در حوزه های فردی، سازمانی و محیطی، به تفسیر اجمالی برخی از آیات قرآن در این زمینه پرداخته و ضوابط ارتباطات سازمانی و مدیریت در این زمینه را بررسی نموده است.

در همین راستا وی به مواردی مانند: حذف چاپلوسان، دوچهره گان و منافقان، سعه صدر، پاسخ گویی، نحوه توبیخ و گزینش، نظرسنجی، تدبیر در برابر مسئولیت های سازمانی، هشدار در خصوص جوسازی ها، برنامه سازی و کادرسازی، جلوگیری از شایعه سازی و نظارت و کنترل شایسته در درون سازمان اشاره کرده و این امور را از مهمترین عوامل و شاخص های ارتباط سازمانی معرفی کرده و آیات قرآنی مربوط به آن ها را بیان و شرح داده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

م l llllllll ق kkjkkkjkjkkj

کاش به صورت PDF موجود بود

25 مرداد 1395

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما