loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شرح فصوص الحکم (خوارزمی)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده تاج الدین حسین خوارزمی

تصحیح و تعلیق حسن حسن زاده آملی

تعداد صفحات : 1152

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب فصوص الحکم معروف ترین کتاب در عرفان نظری است و به دلیل اهمیت بسیار آن تاکنون شرح های عربی و فارسی زیادی بر آن نگاشته شده است. یکی از آنها که سالها متن درسی بوده است شرح قیصری است.

شرح خوارزمی یکی از شرحهای فارسی فصوص است که در حقیقت ترجمه شرح قیصری بر فصوص است همراه با اضافاتی از اشعار خوارزمی و دیگران. از این رو زمینه خوبی برای فهم شرح قیصری بر فصوص است و طالبان این رشته را نیک به کار آید و معرفت افزاید.

شرح فصوص الحکم، ترجمۀ شرح قیصری بر فصوص الحکم ابن عربی است. خوارزمی در این اثر از اشعار خود و به کرّات از اشعار مولوی در شرح اندیشۀ ابن عربی بهره برده است. چنانکه می توان آن را اثری تطبیقی در زمینه آرای ابن عربی و مولوی دانست برخی این کتاب را به اشتباه به کمال الدین خوارزمی نسبت داده اند شرح فصوص الحکم در ۱۳۶۴ش در تهران به اهتمام نجیب مایل هروی و نیز در ۱۳۷۷ش در قم به اهتمام آیت الله حسن حسن زاده آملی و موسسه بوستان کتاب چاپ شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما