loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

علامه مجلسی و فهم حدیث (مبانی و روش های فقه الحدیثی علامه مجلسی در بحارالانوار)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده عبدالهادی فقهی زاده

سال نشر : 1393

تعداد صفحات : 704

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44390 10003022
340,000 306,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

محدثان برجسته، کمتر به تبیین اصول بنیادین اعتقادی خود در شرح و توضیح روایات پرداخته اند. اما در آثار حدیثی دیگر، جسته و گریخته کوشش هایی برای فهم مبانی و روش های آنان صورت گرفته است که توجه به آن ها می تواند بر طرز تلقی از آن آثار و شناخت بن مایه های علمی آن ها اثرگذار باشد و نگره های تازه ای در این عرصه به وجود آورد.

اثر حاضر، پس از بازشناخت عوامل مؤثّر در پیدایش گفتمان حدیثی در ایران عصر صفوی و ارائه تصویری روشن از مهم ترین ویژگی های بحارالأنوار و شناساندن جنبه هایی درخور نگرش از شخصیت علمی و فرهنگی علامه محمد باقر مجلسی، به استنباط و تبیین مبانی و روش های فقه الحدیثی وی در مجموعه گران قدر حدیثی شیعه (بحارالأنوار) پرداخته است؛ تا از این رهگذر، چند و چون وفاداری مؤلف بحارالأنوار را به اصول قرآنی و روایی مورد قبول خود، در مواجهه با روایات نشان دهد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما