loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

عیار نقد 2: بررسی و نقد: 1- هستی شناسی صدرا 2- بحث وجود کلی در فلسفه اسلامی 3- آرای معاصر در علم حضوری 4- معاد جسمانی صدرا 5- فطری بودن دین

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سید یحیی یثربی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 255

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44407 10003022
38,000 34,200 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

نشان دادن اهمیت فلسفه ی اسلامی و نقد پالایش آن، هدف اصلی این نوشتار است؛
برای این کار، نویسنده پنج موضوع فلسفی را انتخاب کرده است: اصالت وجود، معاد جسمانی، وجود کلی، فطری بودن دین و علم حضوری.

وی در بررسی دو مقوله ی نخست، آرای صدرالمتالهین را نقد کرده است.
در خصوص وجود کلی با بحث تحلیلی انتقادی، تاریخ بحث از وجود کلی را پی گرفته و نشان داده است که فیلسوفان مسلمان در این مسئله از هدف های ریشه ای غفلت کرده و این بحث را به شکل جدال انتزاعی و بی حاصل درآورده اند.

درباره ی فطری بودن دین به دلیل اهمیتی که این موضوع در آثار شخصیت های دینی و برجسته ی پنجاه سال اخیر یافته و پیوند استواری که با الهیات مسیحی دارد، و برای جلوگیری از نفوذ یک اصل نادرست، آن را از دیدگاه معرفت شناسی بحث کرده است و راجع به علم حضوری، آرای متفکران معاصر را در این باره نقد کرده و نشان داده است که بر خلاف دیدگاه معاصران، دانش حضوری در رفع مشکلات معرفت شناختی، نقشی ندارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما