loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

غنا، موسیقی - جلد سوم

ناشر بوستان کتاب قم

گردآورنده کتاب رضا مختاری | محسن صادقی

زیر نظر مرکز تحقیقات مدرسه علمیه ولی عصر (عج)

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 1212

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

«میراث فقهی» طرحِ دامن گستری است که بر آن است تا منابع اصلی و مهم «چهل موضوع» از مهمترین و حیاتی ترین موضوعات فقهی را شناسایی، گردآوری، تحقیق، تنظیم و منتشر کند و به فقه پژوهان عرضه نماید.
چگونگی های این طرح به تفصیل در مقدمه جلد اول غنا، موسیقی آمده است.

موضوع اول این طرح عظیم غنا، موسیقی است که در چهار جلد بزرگ عرضه می شود.

غنا و موسیقی یکی از موضوعات مبتلابه در همه دوره ها بوده است، از همین رو فقیهان به دقت و موشکافی در این مقوله پرداخته و کتاب ها و رساله های مختلفی نگاشته اند.
دسترسی به همه آن منابع ـ آن هم نسخه تحقیق شده آنها ـ برای پژوهشگران، کاری بسیار مشکل و طاقت فرسا بود. در طرح میراث فقهی، همه آن کتاب ها و رساله ها به صورت تحقیق شده، در اختیار فقیهان و پژوهشگران نهاده می شود و بدین سان کار بسیار دشوار منبع یابی و استنباط را آسان می کند.

در جلد سوم از این مجموعه، نخست غنا از منظر عالمان شیعه تبیین می شود؛ سپس رساله ها و آثار فقهی موجود در خصوص موضوع غنا معرفی می گردد؛ آن گاه متن و سند احادیث غنا و موضوعات مربوط به آن ذیل دو عنوان احادیث مشعر به حرمت غنا و احادیث مشعر به حلیت غنا فراهم می آید.
شرحی از آرا و آثار اهل سنت در خصوص غنا و موسیقی مبحث پایانی کتاب است .
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما