loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

فقیهی از کرانه کویر: حیات نامه فقیه الهی و عارف صمدانی سید عبدالاعلی موسوی سبزواری

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده عباسعلی مشکانی

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 160

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44489 10003022
2,600 2,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اینک بر کرانه کویر می رسیم... تا به نظاره یکی از رویندگان قهرمان، صبور و بی باک آن بنشینیم؛ تا به تماشای یکی از قله های رفیع فرهنگ، جهان بینی و ایدئولوژی تشیع بپردازیم؛ تا به شناخت یکی از نمونه های والای جهاد فکری ـ سیاسی و حرکت های دینی دست یابیم؛
بر کرانه کویر می رسیم تا در برابر فروغ دامن گستر خورشیدِ فروزانی که در پهن دشت ها و کرانه های وسیع کویر «سربداران» خراسان روی نمایانده درخشیدن گرفته و به سوی نور پراکنده، قرار گیریم.

این اثر یادکردی است از زندگی، احوال، اقدامات، افکار و آرای فقیه عارف، مفسر و کلامی عالم شیعی و مرزبان قله ای افراشته از قله های بلند اندیشه های اعتقادی، مردی از سلاله پیامبر از نسلِ علی و فاطمه، از سادات بزرگوار موسوی، از خاندان متصف با علم و تقوا و مکرم به شرف سیادت، از کرانه کویر سربدارانِ خراسان شیعی منش، سبزوار، از مدرسه عالمان بزرگ اسلام، نجف اشرف و از صف فروغ یافتگان و صاحب رسالتان، یعنی فقیه الهی و عارف صمدانی، سید عبدالاعلی موسوی سبزواری «فقیهی از کرانه کویر».

اثر حاضر مروری بر زندگانی، افکار، شخصیت و ابعاد علمی، کلامی، فقهی و تفسیری آیت الله «سیدعبدالاعلی سبزواری» از فقهای مشهور معاصر است.
در این اثر ابتدا گوشه هایی از زندگانی آیت الله سیدعبدالاعلی سبزواری بیان شده سپس گوشه هایی از تلاش علمی ایشان، عبودیت و بندگی خالص خداوند متعال، ابعاد و شخصیت اخلاقی و عرفانی وی، جنبه هایی از شخصیت سیاسی و اجتماعی ایشان و پس از آن عمق شخصیت علمی به ویژه شخصیت فقهی ایشان مورد شرح و بررسی قرار گرفته است.
نویسنده نظریه های ابداعی سیدعبدالاعلی سبزواری در فقه و اصول را معرفی کرده و ویژگی های اندیشه های ایشان در فقه، اصول، کلام و تفسیر را بررسی کرده و سیر تاریخی مرجعیت ایشان را بیان کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما