loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تسنیم: تفسیر قرآن کریم - جلد سی و هشتم

ناشر اسراء

نویسنده عبدالله جوادی آملی

تحقیق و تنظیم کتاب سعید بندعلی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 702

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44498 10003022
251,000 238,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که به دنباله سلسله مباحث قرآنی که به تفسیر قرآن بر پایه اسلوب تفسیری علامه طباطبایی در تفسیر المیزان نگاشته شده، در شمار «تفاسیر قرآن به قرآن» جای دارد.

روش مؤلف، ذکر آیه یا آیات مورد نظر و بررسی آنها طی چهار مرحله است: «گزیده تفسیر»، «تفسیر آیه»، «لطایف و اشارات» و «بحث روایی». عنوان تسنیم، مأخوذ از آیه 27 سوره مطففین در قرآن و نام چشمه ای در بهشت است.

در این جلد کتاب گرانسنگ تسنیم، آیه الله جوادی آملی به تفسیر سوره مبارکه هود 15 تا آیه 60 که در هر بخش و آیه ابتدا گزیده تفسیر سپس خود تفسیر آیه و بعد به اشارات و لطایف ودر آخر بحث روایی آیات را به طور واضح و زبان سلیس و روان به آن آیات شریف اشاره شده است.

گرچه در باب تفاسیر آیات مبارکه وحی الهی تفاسیر مختلفی توسط اساتید عظام و فقهای کرام تاریخ تشیع نوشته شده و همه شیعیان حضرت ولی عصر ارواحنا له الفداء از آن استفاده کرده اند وبهره ها وفیضها برده اند لکن تفسیر دهاق تسنیم با خصیصه ای تازه و روشی نو از ابداعات مؤلف و مفسر بزرگ حضرت آیه الله جوادی آملی است که به خیل عظیم تفاسیر قرآنی پیوسته است.

برخی از شاخصه های اصلی این تفسیر عبارت اند از اینکه:گرچه راه و مشرب و شیوه این تفسیر شریف هم از نظر ساختار اصلی و روشها شبیه تفسیر شریف المیزان است.لکن در هر دو جهت آن با تفسیر شریف المیزان تفاوت های چشمگیری مشاهده میشود.

الف:مؤلفه اصلی واولیه این تفسیر شریف این است که جز از منظر آیات قرآنی و خود قرآن به آیات نگاه نشود وتار و پود همه علوم و دست مایه های اولیه آن در نظام فکری قران طراحی و معماری شده است و تفسیری کاملا قرآنی و محض ارائه شده است.

مصنف فرزانه مبنای حاکمیت مطلقه قرآن برقرآن و همچنین نفی هر گونه حاکمیت و ولایت علمی برقرآن را همواره مد نظر داشته است وطرح هیچ علمی از علوم را مستقلا در کنار وحی پسندیده ندانسته است.

اما در ضمن این مطلب ارزشهای دانشی که قالبهای فقهی و کلامی و عرفانی و حکمی آن از قلب قرآنی بهره دارد ضمیمه مبنای اولیه مصنف بزرگ این تفسیر شریف شده است.

ب:جامع نگری قرآن در همه عرصه های انسانی حقیقت بارز دیگری است که در این تفسیر شریف به وجهی شفاف و به وضوح دیده میشود.

ج:یکی از ممیزه ها و فرق های اصلی این کتاب شریف با تفسیر المیزان تدوین و نگارش آن در زمان تحقق نظام اسلامی وآزادی دین است.در حالی که این فرصت برای علامه طباطبایی در عصر خود میسر نبوده.

د:از خصایص ارزشمند دیگر این تفسیر شریف این است که می تواند تکمله و تمام کننده تفسیر شریف المیزان محسوب شود.اینکه طرح مباحث فقهی و تفسیر آیاتی که متضمن احکام و حدود الهی است و در آن تفسیر شریف بدان تعرضی نشده است در (دهاق تسنیم)به صورت جامع و مبسوط مورد پردازش قرار گرفته.

و هزارن هزار مشخصه و مزیت های دیگر این تفسیر شریف که در قالب کلام نمیگنجد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما