loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تسنیم: تفسیر قرآن کریم - جلد سی و نهم

5 (1)

ناشر اسراء

نویسنده عبدالله جوادی آملی

تحقیق و تنظیم کتاب علی اسلامی | حسین اشرفی | حسن واعظی محمدی

سال نشر : 1396

تعداد صفحات : 726

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44499 10003022
253,000 240,400 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این کتاب که به دنباله سلسله مباحث قرآنی که به تفسیر قرآن بر پایه اسلوب تفسیری علامه طباطبایی در تفسیر المیزان نگاشته شده، در شمار «تفاسیر قرآن به قرآن» جای دارد.

روش مؤلف، ذکر آیه یا آیات مورد نظر و بررسی آنها طی چهار مرحله است: «گزیده تفسیر»، «تفسیر آیه»، «لطایف و اشارات» و «بحث روایی». عنوان تسنیم، مأخوذ از آیه ۲۷ سوره مطففین در قرآن و نام چشمه ای در بهشت است.

در این جلد به تفسیر سوره مبارکه هود پرداخته است که ۱۲۳ آیه دارد و به بیان داستان پیامبران اشاره کرده است که حدود ۴۶ آیه در جلد ۳۸ و ۱۴ آیه در جلد ۳۷ است و از آیه ۶۱ تا ۱۲۳ در جلد ۳۹ است که در این جلد چند مطلب بیان شده است؛ قسمت اول این تفسیر درباره داستان حضرت صالح(ع) است و بعد از داستان حضرت صالح به داستان حضرت حضرت ابراهیم (ع) در باب مقدمه ای از داستان حضرت لوط(ع) بیان شده است که وی از مبلغین حضرت ابراهیم (ع) بود و در داستان از بین رفتن قوم لوط، حضرت لوط و کسانی که به خداوند ایمان آوردند زنده ماندن و حتی همسر حضرت لوط نیز از بین رفت.

بعد از داستان حضرت ابراهیم و لوط در این تفسیر به داستان حضرت شعیب می پردازد و از آیه ۹۶ به بعد داستان حضرت موسی(ع) را بیان می کند و بعد از داستان حضرت موسی(ع) در یک جمع بندی کلی مردم را به ۲ دسته سعادتمندان و شقاوتمندان تقسیم می کند و جایگاه آنان را در بهشت و دوزخ بیان می کند.

سوره هود؛ عامل پیری پیامبر(ص)
در پایان این تفسیر به داستان پیامبر اکرم(ص) اشاره شده است که در آیه ۱۱۲ این سوره پیامبر را به استواری و صبوری دعوت می کند و این سوره، معروف است به سوره ای است که پیامبر اکرم(ص) پیر کرده است و به تحمل سختی های فراوان پیامبر(ص) اشاره می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما