loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

رجال تفسیری - جلد دوم

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44500 10003022
219,000 208,100 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

موضوع کتاب اختصاص به راویانی دارد که نام آنها در اسناد روایات تفسیر «کنز الدقائق و بحر الغرائب» که یکی از مهم ترین تفاسیر روایی است، واقع شده است. اسامی راویان بعد از استخراج از اسناد روایات تفسیر کنز الدقائق بر اساس حروف تهجی (الفبایی) تنظیم گردیده است و شامل چندین جلد خواهد شد.

جلد دوم این اثر، مختصّ راویانی است که نام آنها «احمد» و شامل (120) راوی است. درباره هر یک از راویان به پنج محور پرداخته شده است:الف: بیوگرافی اجمالی راویان با بهره گیری از گزارش رجالیون و تحقیق در روایات راوی. ب: تعیین طبقه و عصر راوی و مصاحبت وی با معصوم(علیه السلام). ج: معرفی استادان و شاگردان راوی. د: مشخص کردن مذهب و گرایش فکری راوی و ه: تبیین مکانت و جایگاه حدیثی راوی با استفاده از قرائن و نقد و بررسی آنها.

در استفاده از کتب رجالی، تنها به رجال شیعه بسنده نشده است، بلکه از رجال اهل سنّت و دیدگاه رجالیّون آنها نیز استفاده شده است. ذیل هر عنوان تمام منابع شیعه و سنّی که نام راوی در آنها ذکر شده معرفی شده است.

در معرفی و شناخت بیشتر راوی، تنها به گزارش رجالیّون بسنده نشده است، بلکه روایات وی از جهت کمّی وکیفی؛ و نیز استادان و شاگردان ایشان نیز مورد عنایت بوده است.

از این رو جلد دوم «رجال تفسیری» به معرفی تعداد 195 راوی از راویان تفسیری که در اسناد روایات تفسیر قیّم «کنز الدقائق و بحر الغرائب» واقع شده اند، پرداخته و حالات آنها را در حوزه گوناگون گزارش می کند.

کتاب رجال تفسیری با اشراف عبدالله جوادی آملی از انتشارات اسراء منتشر شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما