loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

زمزمه های شیطانی: آسیب شناسی عرفان های کاذب

هم اکنون غیرقابل سفارش!

معرفی کتاب

در دو فصل این کتاب که یکی به مکاتب معنوی هندی و دیگری به مکاتب معنوی امریکایی اختصاص دارد، یوگا، اشو، سای بابا، دالایی لامای چهاردهم، عرفان ساحری، پائولو کوئلیو و شیطان گرایی مدرن، به تفصیل معرفی شده اند و مولف پس از معرفی هر یک، به تحلیل و بررسی و تاثیرات این مکاتب پرداخته است.
در بخش شیطان گرایی مدرن، نویسنده به پیشینه تاریخی این گرایش و ریشه های آن در قرن های نخستین پیدایش آدمی می پردازد و پس از آن، عوامل شکل گیری این گرایش را افسانه های یونان، تفسیر یهود از شیطان و بحران معنویت معرفی می کند. پس از آن به معرفی نمادهای شیطان گرایان پرداخته و در ادامه، مراسم و برنامه های این گروه ها را بررسی می کند.
نویسنده این کتاب با تحلیل و بررسی شیطان گرایی در ایران، دین ستیزی، هنجارشکنی، اعتراض مداری، گرایش به روابط جنسی، خانواده ستیزی و اومانیسم را از مهم ترین مسائلی دانسته که معتقدان به فرقه هایی همچون شیطان گرایی بدان ها قائل اند.
در بخش تعالیم کاستاندا یا عرفان جادو در این کتاب آمده است: «کاستاندا بر این باور است که هدف آموزش های دون خوان درمرحله ی اول این بود که با توقف گفت وگوی درونی و با خاموش ساختن ذهن بتوانیم «ببینیم». آرزوی او گشودن راهِ گذاری به واقعیت بود که این پس از مبارزه ای طولانی برای سالکِ مبارز و آگاه حاصل می شود.»
مولف پس از معرفی تکنیک های دون خوان در این بخش، در تحلیل و بررسی این تکنیک ها نوشته است: «سحر به هر شکلی که باشد و به هر رنگی که درآید حرام است و به هیچ وجه قابل تایید شریعت اسلام نیست و پیداست که یک امر حرام هرگز نمی تواند اساس عرفان راستین باشد؛ زیرا فعل حرام، مخالفت با خداست و عرفان چیزی جز تقرب به ساحت قدس ربوبی نیست.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما