loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

قرآن و فرهنگ زمانه

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سعید مسعودی

سال نشر : 1391

تعداد صفحات : 284

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44539 10003022
57,000 51,300 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

آیا کلام الهی، پس از نزول، مقیّد و محصور در زمان و مکان گردیده ؛ به گونه ای که تاریخ و محل مصرف مشخصی پیدا کرده و پس از آن، کاربردی ندارد؟

یا کلام الهی مطلق است و در همه زمان ها و مکان ها و در نزد همة مخاطبان، نقش پیام رسانی خویش را ایفا می کند؟

نوشتار حاضر، پس از بررسی نظرگاه های مختلف، جاودانگیِ پیام قرآن و صلاحیت آن را برای همه زمان ها و مکان ها ـ نه فقط عصر و زمانه خاص ـ ثابت کرده است.

اثر حاضر پژوهشی در مورد دیدگاه های مختلف در مورد ماهیت وحی و پاسخ به شبهاتی در مورد تأثیرپذیری قرآن کریم از فرهنگ زمان نزول است.

در این اثر ابتدا معانی واژگان کلیدی مربوط به قرآن و حی معنی شده و سپس معنای برخی از واژگان و مظاهر فرهنگی عصر نزول قرآن بررسی شده است.

نویسنده با توجه به رواج قماربازی، شراب خواری، ازدواج های نامشروع، بت پرستی و سایر عملکردهای ناروای مردم در عصر جاهلیت، به بیان ویژگی های قرآن و وحی نازل شده بر شخص پیامبر اسلام(ص) پرداخته و دیدگاه های گوناگون در مورد وحی و ماهیت آن و میزان ارتباط آن با مسایل و فرهنگ حاکم بر عصر نزول را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

وی در ادامه به برخی از شبهات علمی، حقوقی، روان شناختی، اعتقادی، اجتماعی، زبانی و مصداقی مربوط به تأثیرپذیری قرآن از فرهنگ عصر نزول اشاره کرده و چنین تأثیرپذیری را نفی کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما