loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

گزیده حکمت نامه رضوی (فارسی - عربی)

ناشر چاپ و نشر دارالحدیث

نویسنده محمد محمدی ری شهری

مترجم حمیدرضا شیخی

تلخیص مرتضی خوش نصیب

سال نشر : 1394

تعداد صفحات : 566

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44573 10003022
230,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

باز خوانی زندگانی امام رضا علیه اسلام از ابتدا تا شهادت، دارای نکات بسیار ارزشمند و آمورنده ای است. مدت نسبتا طولانی امامت امام علیه الاسم از یک سو، وشکل گیری جریانات انجرافی و رخداد های سیاسی از سوی دیگر، زندگی ایشان را از زندگی دیگر امامان، ممتاز ساخته است. پیش از ارائه متن حکمت نامه رضوی، به منظور آشنایی با آن امام تاریخ اجمالی زندگی ایشان در هشت بخش، تقدیم خوانندگان عزیز میگردد. بهره گیری از منابع متعدد و معتبر تاریخی - حدیثی و همچنین اختصار نویسی از ویژگی های این نوشتار است.

یکی از برجسته ترین ویژگی های اهل بیت پیامبر خدا صلی الله علیه و آله، این است که آنان، وارث علم و حکمتِ پیامبر خاتم، بلکه همه انبیای الهی هستند و بدین سان، آنان، مظهر و جلوه گاه حکمت الهی و سرآمدِ حکیمان اند. امام علی علیه السلام در باره این ویژگی اهل بیت علیهم السلام می فرماید:ألا إنَّ العِلمَ الّذی هَبَطَ بِهِ آدمُ وَ جَمیعُ ما فُضِّلَت بِهِ النَّبیُّونَ إلی خاتَمِ النَّبیّینَ فی عِترَةِ النَّبیّینَ وَ المُرسَلینَ، فَأینَ یُتاهُ بِکُم وَ أینَ تَذهَبونَ؟!

آگاه باشید علمی که آدم علیه السلام آن را فرود آورد و هر آنچه پیامبران تا خاتم پیامبران، بدان برتری داده شده اند، در خاندان خاتم پیامبران و رسولان، محمّد صلی الله علیه و آله است. پس کجا شما را حیران و سرگردان کرده اند و به کجا می روید؟!و امام صادق علیه السلام در این باره می فرماید:نَحنُ شَجَرَةُ النُّبوّةِ، وَ بَیتُ الرَّحمَةِ، وَ مَفاتیحُ الحِکمَةِ، وَ مَعدِنُ العِلمِ.ما درخت نبوّت، خانه رحمت، کلیدهای حکمت و معدنِ دانش هستیم.

بر این اساس، شناخت اهل بیت علیهم السلام و بهره گیری از چشمه زلال معرفت و حکمت آنان برای همگان لازم و ره گشاست.

بدین منظور سالیانی است که اندیشه تدوین حکمت نامه های پیشوایان بزرگ دینی در «پژوهشکده علوم و معارف حدیث» شکل گرفته و تا کنون پنج اثر از این مجموعه تقدیم دانش پژوهان و همه علاقه مندان شده است. آخرین عنوان از این آثار پنجگانه کتابی است با عنوان حکمت نامه رضوی که حاوی ره نمودهای حکیمانه هشتمین چراغ فروزان هدایت از خاندان رسالت، امام رضا علیه السلام است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما