loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پرواز شماره 22: خاطرات خلبان عراقی

3.2 (11)

ناشر سوره مهر

نویسنده عصام عبدالوهاب الزبیدی

مترجم محمدحسین زوار کعبه

سال نشر : 1397

تعداد صفحات : 84

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44576 10003022
20,000 19,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

کتاب پرواز شماره 22، خاطرات خلبان عراقی، عصام عبدالوهاب الزبیدی، از دوران کودکی تا هنگام فرودآمدن با چتر نجات در دزفول است. وی در خانواده ای مذهبی در بغداد به دنیا آمد و پس از درگذشت پدر، که مقارن شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران بود، به عنوان سرپرست یک خانواده دوازده نفره مجبور به کار شد. پس از پایان تحصیلات ، به علت مشکلات مالی، وارد دانشکده نیروی هوایی شد. پس از موفقیت در خلبانی، ازدواج کرد و سعی کرد از جنگ دور باشد، با وجود این مأموریت هایی به وی داده شد.

این خلبان در اولین مأموریت، که بمباران اردوگاه های نظامی ایران در حاج عمران بود، بمب ها را دورتر از مرکز انداخت. وی در بمباران فاو، مهران و جزایر مجنون شرکت داشت که در هر سه مورد بمب ها را دورتر از هدف انداخت. در بمباران سکوی پرتاب موشک هاواک موسوم به خ ـ 28 نیز سه بار بمب ها را بی هدف رها کرد و در آخرین مأموریت خود که پشتیبانی از هواپیماهای بمب افکن بود، به علت اتمام ذخیره بنزین مجبور شد که از چتر نجات استفاده کند او فکر می کرد در شهر العماره فرود آمده است، در حالی که در دزفول بوده است.

مقام معظم رهبری، در تاریخ 27 خرداد 1371 کتاب پرواز شماره 22: خاطرات خلبان عراقی را مطالعه کردند و در تقریظی بر آن نوشتند:
«این کتاب از جهت ارائه اطلاعاتی درباره نیوری هوایی عراق و برخی مسائل جنبی خالی از فایده نیست.» معظم له در همان تقریظ آورده اند: «اشتباه گرفتن دزفول به جای العماره نقطه شیرین و جالب داستان است.»
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
نظرات

غلامرضا ارجمندی

خیلی خوب بود

9 مرداد 1402

علی

سقوط این هواپیما در 4‌آذر 65 در بمباران یک ساعت و چهل و پنج دقیقه اندیمشک بود که خودم شاهد پرش خلبان از هواپیما و سقوط آن در پشت بیمارستان شهید کلانتری اندیمشک ( تقریبا" محل فعلی مقبره شهدای گمنام ) بودم.

3 آذر 1400

جعفر

این رویداد در جریان بمباران هوایی شهر اندیمشک در چهارم آذر شصت و پنج میباشد که حدود دو ساعت به طول انجامید.

8 آبان 1397

شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما