loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

راز جعبه آیینه ها

جستاری پیرامون جعبه آینه های مزار شهدا

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده جواد مدرسی

گردآورنده کتاب دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 157

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44662 10003022
20,000 18,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

در این کتاب با بینشی نزدیک به مفهوم نشانه شناسی و نه با تبعیت از این روش، مجموعه نشانگان ظاهری این سازه ایستاده فلزی از قبیل «مکان مندی فقدان»، «پنجره»، «پرده»، «آینه»، گل ها و اشیای مقدس و ... مورد بازخوانی و روایت قرار گرفته است.
نویسنده در این کتاب تلاش دارد تا روایت حضوری و صمیمانه اش از فضای محیطی گلزار شهید و اجزای نمادین جعبه آینه آنگونه که عموم مردم به گونه ای آن را درک کرده اند، به موضوعی علمی و تطبیق مشاهدات با نظریه ها فروکاسته نشود.
به این ترتیب اصلی ترین نتیجه «ایستادن» مقابل چندهزار جعبه آینه در گلزارهای مختلف شهدای کشور و «ایستادگی» در مقابل نظریه های علمی و نشانه شناختی، روایتی ناب و تحلیلی است که برای اولین بار از «واکنش مادرانه به جنگ» سخن می گوید. «جعبه آینه وجه شاعرانه و شریف دفاعی است که در فرایند آن مدافع نشان می دهد که چگونه ایستادن بر مرزهای خانه، پیش از آنکه نوعی استراتژی نظامی باشد، واکنشی مادرانه است.»
صفحه آرایی کتاب با استفاده از تصاویر چشم نواز رنگی از جعبه آینه ها و حجله ها و نیز طراحی خوب و هدفمند، به خواننده کمک می کند تا هرچه بهتر با سخن راوی همراه شود.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما