loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

درباره غرب

ویراست سوم

5 (1)

ناشر هرمس

نویسنده رضا داوری اردکانی

سال نشر : 1399

تعداد صفحات : 452

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 4467 10003022
168,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر کتابی است با نگاهی خاص به معنای غرب که سعی می­ کند، اندیشیدن درباره­ ی غرب را ممکن سازد. بعد از مطالعه­ کتاب، همان گونه که انتظار می­ رود، ذهن خواننده به شدت مشغول کندوکاو می­ شود.
دکتر داوری اردکانی، صاحب قلمی روان و روشن، فیلسوف شناخته شده­ معاصر، استاد دانشگاه تهران، با تعلقاتی خاص به اندیشه­ اسلامی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، از معدود اندیشمندانی است که سخنان خود را کوتاه می­گویند اما پرمغز ( که در عصر انفجار اطلاعات نایاب شده­اند). وی در این کتاب سعی کرده است تا ذهن خواننده را با مفهوم غرب و نسبت ما با آن درگیر سازد. کتاب از مقالات مختلفی تشکیل شده است و از این روی، نقاط اوج بسیاری را در خود دارد که خواننده­ با رجوع به آن، لذت اندیشیدن را احساس خواهد کرد. بجز دو یا سه مقاله، برای مطالعه احتیاجی به دانسته­ های وسیع فلسفی نیست و این از نقاط برجسته­ این کتاب محسوب می­گردد.
ویراست دوم کتاب «درباره غرب»، علاوه بر مقالات ویراست اول، شامل مقالات دیگری از نویسنده درباره غرب و جهان تجدد و آثار و نتایج تاریخ غربی است. این مقالات که پس از سال 1379 (2000)، یعنی سال انتشار ویراست اول نوشته شده است، عمدتا به روابط جهان توسعه نیافته با جهان متجدد غربی نظر داشته است. عناوین بعضی از مقالات این مجموعه عبارتنداز: «طرح پرسش غرب»، «پرسش از غرب»، «ملاحظاتی در باب شرایط امکان شناخت غرب»، «درباره شرایط امکان غرب شناسی»، «ادوارد سعید و شرق شناسی»، «ملاحظاتی درباره شرق شناسی»، «غرب و بحران هویت در ایران معاصر»، «شرق و غرب»، «فلسفه معاصر»، «هنر و زیبایی در دوران تجدد»، «کانت و منورالفکری»، «جهان و جهانی شدن»، «درباره مدرنیته و اندیشه پست مدرن» و …

نویسنده در مقدمه کتاب درباره انتقادات خود بر غرب می نویسد:
من اگر در باب غرب چون و چرا می کنم، مدافع تجدید رسوم گذشته و وضع تقلید و آثار زشت آن نیستم. عقل غربی که عالم کنونی با آن نظام یافته است، عقل خود بنیاد است، اما گسسته خردی را به جای این عقل نمی توان گذاشت. در نظر من بحث در ماهیت غرب بحث از آینده بشر است نه یک بحث سیاسی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
اخبار مرتبط
بازدیدهای اخیر شما