loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی و اصول علم اقتصاد

ویرایش پنجم

4.5 (2)

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده تیمور رحمانی | یدالله دادگر

سال نشر : 1400

تعداد صفحات : 472

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44742 10003022
200,000 180,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

علم اقتصاد، زیر مجموعه علوم اجتماعی است. اقتصاد، از سویی رابطه تنگاتنگی با زندگی مردم دارد و از سویی دیگر، تبیین تئوریهای اقتصادی، نقش گسترده ای در زمینههای اقتصادی و حتی حوزه های غیر اقتصادی، مانند طراحی صحیح برنامه های آموزشی و تحقیقاتی و ارائه رهنمودهای سیاست گذاری برای دولت مردان و بازرگانان می تواند داشته باشد.

از این رو، مطالعه علوم اقتصادی و کاربرد ساز و کارهای عملی آن برای هر چه کارآمدتر ساختن نظامهای مختلف اقتصادی، مفید است. مدیران، بانک داران، حساب داران، حقوق دانان و ... باید از کلیات و اصول اقتصاد آگاهی داشته باشند.

این کتاب درباره اصول کلی و مبانی علم اقتصاد به گونه ای تنظیم یافته است که می تواند راهگشا و راهنمای تمامی مخاطبان خود باشد؛ هر چند به عنوان مقدمه ای بر علم اقتصاد برای دانشجویان این رشته نیز طراحی شده است.

نویسندگان هدف از تدوین این کتاب را ترسیم اجمالی مبانی و اصول علم اقتصاد و پرداختن به اصلی ترین مواد آن در یک درس دانشگاهی دانسته اند. و تمام تلاش خود را به کار گرفته اند که زبان کتاب بتواند مخاطبان عام خود را نیز از میان دیگر قشرها انتخاب کند.

مطالب این کتاب به گونه ای تنظیم شده است که می تواند به سرفصل های مصوب دورس اصول علم اقتصاد، کلیات، مبانی و اقتصاد خرد و کلان رشته های حقوق، علوم سیاسی، خدمات بازرگانی، امور تربیتی، مدیریت، حساب داری و سایر رشته های غیر اقتصاد نظری پوشش کافی بدهد.

این کتاب در چهارده فصل تنظیم شده است.
هفت فصل اول (مقدمه، تکینیک های اساسی، تقاضا و رفتار کارگزاران، عرضه و تعادل عرضه و تقاضا، تولید و هزینه، تعیین قیمت و مقدار و چارچوب دخالت دولت) بیشتر جنبه مبانی و اقتصاد خردی دارند و هفت فصل بعدی ( حساب داری درآمد ملی، تقاضای کل، پول و بانک، تورم، بی کاری، رشد و توسعه و اقتصاد بین الملل) جهت گیری اقتصاد کلانی را دارا هستند.

هفت فصل اول که جنبه پایه ای دارند در چهار محور کلی تنظیم شده اند: محور اول که فصل های اول و دوم را دربرمی گیرد، بحث های عمومی اقتصاد را می پوشاند؛ محور دوم که فصل های سوم و چهارم را شامل می شود، رفتارهای مصرفی را تشریح می کند؛ محور سوم که فصل های پنجم و ششم را دربرمی گیرد، بحث بنگاه ها، تولید و هزینه را بررسی می کند و سرانجام در محور چهارم که شامل فصل هفتم است، چارچوب دخالت دولت در اقتصاد را مطرح می کند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما