loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مجموعه مقالات پیرامون فلسفه غرب

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سعید رحیمیان

ویراستار ابوالفضل طریقه دار | علی اکبر علیزاده

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 212

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44754 10003022
42,000 37,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

اثر حاضر، مجموعه مقالاتی درباره فلسفه غرب است که بیشتر به فلسفه افلاطون، فلوطین و رهروان آنها پرداخته؛ روی کرد آنان را به خدا، عقل و... تبیین و در مواردی نقد کرده است.
در مقاله نخست، به نظام فلسفی فیلون و تحلیل «مفهوم خدا» در اندیشه او، در دومین مقاله، معرفی «نظام فیض ضروری» و مقاله سوم به «فوق وجود» بودن احد در دیدگاه افلاطون و فلوطین و چهارمین مقاله رویکرد فلوطین به «واحد» و «عقل» و ما بعدالطبیعه فرفوریوس محور مقاله بعدی است.
وبالاخره در آخرین نگاره همراه با بیان این که مکتب تحلیل زبانی بسیاری از برداشتهای نادرست فلسفی را زاییده کاربرد نادرست زبان میداند و در این رابطه است که ویتگنشتاین از «بازی های زبانی» و رایل از «اشتباه های مقولی» سخن گفته اند؛ آراء «رایل» درباره «نفس» نقد و ارزیابی شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما