loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

پاره های پولاد: نگاهی دقیق و مستند به تاریخچه مقاومت شیعیان لبنان در برابر اشغالگری صهیونیسم 1377-1359 شمسی، 2000-1978 میلادی

ناشر غنچه | موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی

نویسنده حمید داودآبادی

سال نشر : 1383

تعداد صفحات : 567

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

کتاب پاره های پولاد یا «زبرالحدید» نگاهی به تاریخچه مقاومت اسلامی لبنان و عملیاتهای استشهادی رزمندگان لبنانی در برابر رژیم اشغالگر صهیونیسم دارد . این کتاب به همت حمید داوود آبادی گردآوری و توسط مؤسسه فرهنگی هنری شهید آوینی به عنوان دومین شماره از مجموعه «اسوه های انسانیت» به چاپ رسیده است .

در این کتاب به طور اختصار می توان با وضعیت جغرافیایی لبنان و تاریخ 50 ساله اخیر این کشور و چگونگی اشغال لبنان توسط رژیم صهیونیستی آشنا شد.هدف اصلی از تدوین این کتاب معرفی شهدای استشهادی و مقاومت اسلامی لبنان است که چگونگی عملیاتهای استشهادی، انتخاب داوطلبین و شرایط خاص داوطلبین و ویژگیهای آنان را بیان می کند.

این کتاب ضمن تشریح بیست عملیات استشهادی از سال 60 (1981م) تا سال 78(دقایق پایانی 1999م)،به معرفی و بیان زندگی نامه شهدای عملیات های شهادت طلبانه پرداخته است.

در کتاب «پاره های پولاد» زندگی نامه سیزده شهید استشهادی نیروی مقاومت اسلامی و حزب الله لبنان که عبارت است از : شهید احمد جعفرقصیر، شهید سید علی حسین صفی الدین، شهید بلال احمد فحص ، شهید حسن قصیر، شهید ابو زینب ، شهید میثم صبحی دبوق ، شهید سید عبدالله محمد عطوی معروف به حر عاملی ، شهید اسعد حسین برو، شهید ابراهیم جمیل ظاهر، شهید صلاح محمد علی غندور، شهید محمد عبدالامیر حمید ، شهید علی منیف اشمر، شهید عمار حسین حمود، بیان و چگونگی عملیات ها و موقعیت آنها بررسی شده است .

فصل آخر این کتاب به عملیات های متفرقه توسط نیروها و احزاب دیگر لبنانی می پردازد.

کتاب پاره های پولاد در برگیرنده عکس ها و نقشه های مناطق عملیاتی، عکس های شهدای استشهادی، وصیت نامه شهدای استشهادی و همچنین عکس هایی از مزدوران اسرائیلی و خائنین لبنانی و معرفی آنان می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما