loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

تحف العقول عن آل الرسول علیهم السلام

ناشر شرکت چاپ و نشر بین الملل

نویسنده ابن شعبه حرانی

مترجم احمد جنتی

سال نشر : 1387

تعداد صفحات : 1156

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

تحف العقول عن آل الرسول علیهم السلام، کتابی حدیثی نوشته ابن شُعبه حَرّانی محدث شیعی قرن 4 ق است. هدف نویسنده این کتاب جمع‌آوری بخشی از احادیث اهل بیت(ع) و پیامبران الهی با محوریت مواعظ و حکمت‌ و اندرزهاست.

مؤلف به سخنان پیامبر (ص) و نیز هر یک از امامان شیعه فصلی را اختصاص داده و احادیث نقل شده از ایشان را در همان بخش آورده است. مواعظی از پیامبران گذشته نیز در فصل‌های پایانی کتاب نقل شده است.

در متن کتاب معمولا ابتدا احادیث طولانی‌تر ذکر شده و پایان هر بخش به احادیث کوتاه اختصاص یافته است. مؤلف برای این که کتاب حجیم نشود از ذکر سند روایات خودداری کرده است. کتاب تحف العقول عن آل الرسول علیهم السلام، به همراه ترجمه فارسی احمد جنتی و توسط نشر بین الملل منتشر شده است.
این کتاب یکی از مجموعه های ارزشمند اسلامی و از منابع دست اوّل شیعه در عرصه اخلاق و حدیث و موعظه می باشد که از قرن چهارم به یادگار مانده و حدیث های برگزیده ای را از پیامبر اسلام (ص) امامان معصوم (ع) و سایر پیامبران درباره حکمت، مواعظ، علوم و معارف اسلام گرد آورده؛ احادیثی که هر چند نام راویانش ذکر نشده؛ اما تک تک مضامینش مورد تأیید کتاب و سنت و منطبق با احادیث مُسْنَد است و با فرهنگ اهل بیت علیهم السلام کاملاً مطابقت دارد.

آشنائی نزدیک و بهره گیری از این کتاب برای همه به ویژه مبلغان دینی ضرورتی انکار ناپذیر است.

حسن بن علی بن شعبه حرّانی، مؤلف این کتاب در این زمینه می گوید:«پس از آنکه دیدم علمای شیعه درباره فقه و حلال و حرام، کتاب های فراوانی نگاشته اند، بر آن شدم تا مجموعه ای پدید آورم که در آن، سخنان حکمت آموز و موعظه های پیامبر اکرم و اهل بیت آن حضرت جمع شده باشد تا هم گنجینه ای برای مراجعه خودم و هم مراجعه علاقمندان به خاندان مؤلف محترم نام زیبایی برای کتاب انتخاب کرده و بهترین تحفه ها را به عقل و اندیشه مردم اهدا کرده رسالت گردد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما