loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نقش پنهان: بازنگری بخشی از آثار حضور یهود در حیات سیاسی و فرهنگی جمهوری سوم فرانسه (1870 - 1940 م) با تکیه بر «ماجرای دریفوس»

ناشر امیرکبیر

نویسنده محمد طیب

ویراستار حمید گروگان

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 344

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44830 10003022
95,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

فرانسه، قلب پُرتپشِ فرهنگی، علمی و سیاسی جهان غرب، در قرون هجدهم و نوزدهم میلادی بوده است.

تاریخ فرانسه، پس از اعدام لویی شانزدهم و اقتدار یافتنِ نظام ماسونی، از نظر وجود تحولات ژرف و چیرگی یهودیان سلطه جو، دورانی را به اهمیت دوره «جمهوری سوم فرانسه» (1870ـ1940م.) به خود ندیده است. سه جنگ بزرگ فرانسه و آلمان، و همچنین ماجرای مهمی که با نام «قضیه دریفوس» شناخته می شود، همه و همه در پیوند با همین دوران است.

جا دارد ما ایرانیان که در بسیاری از زمینه های علمی، هنری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از فرانسه اثر پذیرفته ایم، به بازنگری این دوره سرنوشت ساز بپردازیم.
کتاب حاضر، حاوی تحقیقی استثنایی و جامع نسبت به «قضیه دریفوس» است و نیز به عنوان نمونه به زندگی دو شخصیت روشنفکری فرانسه در آن دوران پرداخته است؛ «امیل زولا» که هم صف با یهودیان سلطه جو بوده و «هانری بوردو» که مسیری متفاوت را پیموده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما