loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

دولت های شکننده: جامعه شناسی جنگ و منازعه در دنیای مدرن

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

امروزه برآورد می شود حدود یک میلیارد نفر در دولت­های شکننده در شرایط ناامنی و فقر به سر می­برند که از این میان 340 میلیون نفر وضعیت بسیار وخیمی دارند.

این گروه از کشورها اغلب در دام چرخه­ای از فقر و خشونت و ناامنی فروافتاده ­اند که به طور جدی آن ها را دستخوش طیفی از بحران­ها و ضربه­ های جبران­ ناپذیر ساخته است.

کتاب حاضر ضمن روشن کردن معنا و مفهوم دولت­های شکننده و بیان ویژگی­های آن ها در نظام جهانی معاصر، تاریخ تحول و توسعه آن ها را از دوره­های پیشااستعماری تا به امروز مورد وارسی قرار می­دهد و استدلال می­کند بین کشورداری شکننده و گسترش منازعات خشونت ­آمیز ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و در این میان مداخله ­های خارجی برای برون­رفت از این مخمصه کارگشا نیستند.

در این کتاب پیچیدگی­ های موفقیت تعدادی از کشورها در گذار از شکنندگی در کنار تجربه تلخ و پرمخاطره کشورهای فرومانده در چرخه شکنندگی و خشونت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.
دولت­ های شکننده کتاب بسیار مهم و جذابی برای دانشجویان و دانش­ پژوهان علوم سیاسی و روابط بین ­الملل و به ویژه منبع مناسبی برای درس مسائل سیاسی و اقتصادی جهان سوم و همچنین درس روابط شمال و جنوب می باشد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما