loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

خانه مشروطیت اصفهان: نیم قرن بیداری اسلامی

ناشر موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران

نویسنده موسی فقیه حقانی

سال نشر : 1389

تعداد صفحات : 151

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

مجموعه ی مصور 153 صفحه ای پیش رو بیش از 100 عکس تاریخی و با کیفیت را به مخاطب گرامی ارائه می دهد، عکس هایی که عمدتا مربوط به سالهای اواخر قاجار و جریانات آغازین مشروطیت می باشد ، هر کدام از تصاویر با یک تا چند خط توضیح داده شده اند و اشخاص حاضر در عکس نیز معرفی می شوند.، نکته قابل توجه اینکه بسیاری از عکس ها برای اولین بار انتشار عمومی یافته و به عنوان منابع دست اول تاریخی دارای اهمیت پژوهشی و مطالعاتی فراوانی می باشد.
مجموعه ای که پیش رو دارید گذری مستند بر تاریخ سیاسی-اجتماعی و فرهنگی اصفهان از نهضت تحریم علیه سلطه قجری و نفوذ بیگانگان تا قیام هایی برعلیه دیکتاتوری پهلوی است.از خلال این اسناد تصویری که متعلق به "خانه مشروطیت اصفهان" بوده ، جایگاه مردم و علمای اصفهان در مبارزات اصیل و مردمی تاریخ معاصر ایران آشکار گشته و همچون آینه ای هویت اصیل و دینی این بخش از کشور عزیز ایران را باز می نماید.
تصاویر کتاب که عمدتا به حوادث و جریانات منجر به مشروطیت اول و دوم اشاره دارد به تناسب موضوع و شخصیت ها، در پنج بخش 1- علما 2-رجال(نخبگان ریال شخصیت های سیاسی و علمی) 3-بختیاری 4 –مشروطه 5- اصفهان طبقه بندی شده اند و 30 صفحه ی پایانی کتاب نیز یه ارائه خام تصاویری از اسناد مرتبط با این دوره تاریخی پرداخته ، اسنادی که از تاثیر گذاریها و مراودات حقوقی هر چهار ضلع اصلی جریانات مشروطه خواهی در اصفهان ( حکومت، علما، رجال، بختیاری) طلاعات قابل اعتنایی را به مخاطب گرامی عرضه می دارد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما