loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

شرف الدین

ناشر دلیل ما

نویسنده محمدرضا حکیمی

سال نشر : 1385

تعداد صفحات : 305

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 4494 10003022
200,000 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

این اثر تلاشی در جهت شناساندن شخصیت بزرگ، سید عبد الحسین شرف الدین موسوی عاملی می باشد. وی قبل از آغاز جنگ جهانی اول، در حرکت استقلال طلبی مردم لبنان از سلطه عثمانی، نقش رهبری داشت. در دوران جنگ خانمان سوز، در کنار مردم بود و رهبر دینی و سیاسی و پناهگاه مردم جنگ زده. تا اینکه با پایان جنگ جهانی اول که لبنان تحت سلطه فرانسه قرار گرفت، مبارزات شرف الدین به صورت جدی وارد مرحله تازه ای شد. او علیه فرانسویان فتوا به جنگ و جهاد داد. فرانسوی ها هم قصد جان او را کردند ولی او با هوشیاری با خانواده خود از «صور» بیرون رفت. فرانسویان حکم اعدام او را صادر کردند و وقتی که مطلع شدند، خانه و کتابخانه او را آتش زدند که حدود 20 جلد از کتابهای خطی و چاپ شده، در این حادثه آتش گرفت که او تا آخر عمرش از این حادثه متأثر بود. او بعدا از «صور» به دمشق رفت و چون فرانسویان سوریه را اشغال کردند او به فلسطین رفت. بعد از مدتی خانواده اش را به «جبل عامل» فرستاد و خودش با لباس مبدل به مصر رفت. در مصر مدتها در محافل ادبی و سیاسی و لمی، می رفت و با روشنفکران و عالمان و مبارزان آشنا شد و بزرگان آنجا را به اتحاد بین امت اسلامی در مقابل توطئه های دشمنان دعوت کرد و در سال 1339 ق، به لبنان بازگشت و حدود 30 سال مبارزاتش را بر ضد اشغال لبنان، توسط فرانسوی ها و تا استقلال کامل لبنان ادامه داد. این ها تنها گوشه ای از مبارزات شرف الدین می باشد.
کتاب حاضر در 12 فصل تنظیم گشته است. عناوین فصول عبارتند از: «ارزش های تربیتی تشیّع»، «متعهدان بزرگ»، «کلمه و شرف الدین»، «اخلاق علمی»، «تألیفات گران ارج»، «اندیشه های سترگ»، «شرف الدین و جهان اسلام»، «شناخت و تعهد»، «اتحاد اسلامی، هدفی عظیم»، «مبارزات درخشان»، «حضور اجتماعی» و «عدالت، آرمان قرآنی بزرگ». برای دسترسی آسان به مطالب مختلف، در انتهای کتاب فهرست اعلام گنجانده شده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما