loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

امام در آیینه ی ایام: روزشمار زندگی سیاسی اجتماعی امام (ره)

ناشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی

نویسنده محمد رجائی نژاد

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 440

موجودی تمام شده ؛ درصورت شارژ مجدد به من اطلاع بده notify_me

معرفی کتاب

مطالعه­ ی تاریخ و به تبع آن، مطالعه­ ی زندگانی بزرگانی که در تحولات تاریخی، نقشی شایسته و درخور داشته­ اند، به منزله­ی افروختن چراغی است که راهنما و راهگشای امروز و فردای انسان­ها خواهد بود. در دورنمای تاریخ ایران معاصر، فرازهایی ویژه و قابل توجه وجود دارد: ایران عصر صفویه، ایران عصر مشروطه و ایران عصر انقلاب اسلامی.
انقلاب اسلامی که به پرچم­داری رادمردی چون امام خمینی (ره) و پایمردی ملّتی چون ملّت رشید ایران بنیان­گذاری شد، اگر نگوییم روند کلی تاریخ را عوض کرد، به حتم می­توانیم ادعا کنیم که موجب تغییر مسیر تاریخ معاصر و ایجاد تحولات بس عظیم و عمیق در عرصه­ ی تحولات بین­المللی و معادلات جهانی شد. از این رو مطالعه­ ی زندگانی پربار امام خمینی (ره) در دو سطح اندیشه­ای و تقویمی (روزشمار) اهمیتی مضاعف می­ یابد. مجموعه­ ی حاضر با عنوان «امام در آیینه­ی ایام (روزشمار زندگی سیاسی اجتماعی امام خمینی (ره))» به رویدادها، حوادث، مناسبت­ها و بیانات مربوط به امام (ره) در طول قریب به نودسال حیات پربارشان اختصاص دارد. هدف از این مجموعه، آشنایی هرچه بیشتر نسل­های حاضر و آینده با امام خمینی (ره) بوده است؛ نسل­هایی که شاید نه امام را دیده­اند و نه حتی با بسیاری از یاران و اصحاب ایشان آشنایی دارند، تا از این طریق هم نسبت به گذشته­ی پرافتخار خود آگاهی یابند و به آن ببالند و هم نسبت به حفظ آثار و دستاوردهای آن همت گمارند.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما