loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

ملخ های نقاب دار: مروری بر جنگ های صلیبی

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده اصغر کشوری

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 204

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 44982 10003022
43,000 38,700 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

جنگ های صلیبی به مدت دو قرن، مسیحیان اروپایی و مسلمانان خاورمیانه غربی را دچار جدال های خونین و جنایت های فجیع کرد.
مطالعه این نبردها از جنبه های مختلف، قابل بررسی و مطالعه است، از همین رو اثر حاضر در چهار فصل به کاوش در آن پرداخته است .

این کتاب قبل از آن که بر شرح جنگ های صلیبی بر ضد اسلام و مسلمانان بپردازد، اوضاع شرق جهان اسلام در قرن یازدهم میلادی را توضیح می دهد تا خواننده را متوجه این واقعیت کند که صلیبیان به فکر تجاوز به سرزمین های اسلامی بودند.

اثر حاضر در ادامه به سه قدرت مهم می پردازد که تاثیر بسیاری در شکل گیری روند امور در شرق جهان اسلام داشته اند، چرا که این سه دولت، معاصر جنگ های صلیبی، به خصوص در آغاز آن بودند و پس از این سه دولت، دولت های اسلامی پرچم جهاد بر ضد صلیبیان را برافراشتند. دو دولت براساس نظام خلافت اداره می شد. خلافت عباسی و فاطمی، هریک بخشی از سرزمین های اسلامی را زیر سلطه خویش داشتند، اما این دو خلافت روزگار پیری و ناتوانی را سپری می کردند و در حقیقت روزهای پایان حیات خود را می گذراندند و هردوی آنها در دوران موسوم به جنگ های صلیبی بر افتادند.

برخلاف تکیه بسیاری از مورخان غربی، اکثریت قاطع آنها، هرگز برای گسترش مسیحیت قدم به آسیا ننهاده بودند، بلکه موجی از انسان های نیازمندی بودند که رفاه و شرایط اقتصادی بسیار خوب شرق، توجهشان را جلب کرده و رهبران دینی شان، به اصطلاح، نان را به نرخ روز خورده و لعابی از مذهب به مطالبات آنان زده و به نام دین، جرقه اهداف و کینه های دیرینه خود را ـ که از دعوت به مباهله توسط نبی مکرم اسلام(ص) و انصرافشان از مباهله و... شروع شده بود ـ به انبار باروت انگیزه های مادی اینان رسانیده و به نام مسیح و در واقع به کام خودشان در سرزمین های بکر و آماده مسلمین دچار تفرقه، انفجار تجاوز و تعرض ایجاد کردند.

لازم به ذکر است که کتاب حاضر در ادامه به مشروح مسائل و حوادث جنگ های صلیبی پرداخته است.

فصل های کتاب عبارتند از:
ـ جهان اسلام در آستانه جنگ های صلیبی؛
ـ وضعیت اروپاییان پیش از جنگ های صلیبی؛
ـ علل پیدایش جنگ های صلیبی؛
ـ آثار و نتایج جنگ های صلیبی.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما