loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

مبانی ولایت فقیه: بر اساس درسهای خارج فقه آیت الله اسماعیل صالحی مازندرانی

ناشر دفتر نشر معارف

نویسنده کمال الدین عمادی

سال نشر : 1395

تعداد صفحات : 352

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

آیت الله شیخ اسماعیل صالحی مازندرانی در سال ۱۳۱۲ش (۱۳۵۲ق) در روستای نفت چال لفور از توابع شهرستان سوادکوه در استان مازندران به دنیا آمد. وی مقدمات حوزوی را در بابل، تهران و قم آموخت و از سال ۱۳۳۳ ش دروس خارج را از محضر استادان مشهد مقدس فرا گرفت. آیت الله صالحی از سال ۱۳۳۹ش مقیم قم شد و از محضر درس حضرات آیات: سیدحسین بروجردی، سید محمد محقق داماد، سید محمدرضا گلپایگانی، میرزا هاشم آملی، علامه طباطبایی و امام خمینی(ره) استفاده های شایانی برد.
وی هم زمان به تدریس سطوح فقه و اصول و کلام و فلسفه و تفسیر اشتغال داشت و شاگردان فراوانی پرورش داد. آیت الله صالحی مازندرانی در جریان انقلاب اسلامی، در مسیر مبارزه علیه رژیم پهلوی از هیچ کوششی فروگذار نمی کرد و نامش هماره در ذیل اعلامیه های جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیده می شد. در پی فعالیت های سیاسی آیت الله صالحی، وی در سال ۱۳۵۳ دستگیر و زندانی شد.
این فقیه انقلابی هم چنین در سال ۱۳۵۷ سخنرانی های متعدد در استان یزد و کرمان علیه رژیم ایراد کرد. آیت الله صالحی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از خدمت به نظام باز نایستاد و عهده دار دو دوره نمایندگی مجلس خبرگان رهبری از استان مازندران بود. همچنین از این فقیه جلیل آثار ارزشمندی بر جای مانده که مفتاح البصیره در فقه، استفتائات در ۲ جلد، احکام جوانان و بانوان، ولایت فقیه و دوره کامل اصول فقه از آن جمله اند. این عالم فقیه سرانجام در روز نهم شهریور ۱۳۸۰ برابر با 12جمادی الثانی ۱۴۲۲ در زادگاهش بدرود حیات گفت و پس از تشییعی کم سابقه در ساری و سپس قم، در حرم مطهر حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما