loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نامه ای که نانوشته ماند: تحلیلی درباره حدیث دوات و قلم

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده غلامحسین زینلی

زیر نظر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

سال نشر : 1386

تعداد صفحات : 272

چاپ تمام شده ؛ درصورت چاپ مجدد به من اطلاع بده notify me

معرفی کتاب

پیامبر گرامی اسلام ـ صلی الله علیه وآله وسلّم ـ به عنوان آخرین سفیر الهی نه تنها وظیفه ابلاغ وحی را به عهده داشت، بلکه وظیفه تبیین و تفسیر آن را نیز عهده دار بود.
ایشان در مدت کوتاه 23سال، و تا آن هنگام که طبق قضای الهی باید با امت خود وداع می گفت، کوشید تا پایه های حکومت اسلامی را تحکیم بخشد.
آیا عقل و خرد آدمی می پذیرد که حاصل این همه تلاش و رنج مستمر پیامبر ـ صلی الله علیه وآله وسلّم ـ بی هیچ تدبیر قبلی رها شده باشد؟

بر طبق شواهد عقلی و نقلی متعدّد می توان استدلال کرد که استمرار هدایت معصومانه امری ضروری است و مسیر آن از قبل تعیین شده بود و آن حضرت در مواضع متعدّد به این امر مهم حساسیت نشان داده، حتی در روزهای پایانی عمر خود نیز می خواستند برای آخرین بار، با وصیتی جلوی انحراف را بگیرند.

نویسنده کوشیده است تا با استناد به منابع اصلی فریقین بررسی جامعی از این وصیت که به حدیث دوات و قلم معروف است، به عمل آورد.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما