loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

نزول مسیح و ظهور موعود

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده سید میرتقی حسینی گرگانی

سال نشر : 1398

تعداد صفحات : 496

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 45063 10003022
62,000 55,800 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

مسیح (ع) فرود می آید و فریاد می زند: درب بیت المقدس را بگشایید، در را باز می کنند و ایشان وارد بیت المقدس می شود، در این میان دجّال با هفتادهزار یهودی پدیدار می شود، منجی بشریت ولی عصر(ع) او را می کشد، پس از مشاهده چنین عملی، یهودیان به هرگوشه و کناری می خیزند حتی در پناه سنگ و درخت... .

نزول مسیح و ظهور موعود، تحقیقی درباره قیام و ظهور حضرت مهدی (عج) و فرود و نزول حضرت عیسی مسیح است.
نگارنده معتقد است که مساله مهدویت مورد اتفاق همه ادیان توحیدی و غیر توحیدی است، و برخی از متفکران غربی هم در آثار خود به نوعی این موضوع را اشاره کردهاند. او ابتدا راجع به مفهوم و مصداق «انتظار» سخن گفته، و از آن به منزله تلاش و کوشش برای رسیدن به عالیترین و بالاترین مرحله کمال و سعادت در زندگی فردی و اجتماعی و رهایی کامل از ستم و ظلمت و تیرگی یاد کرده است.

نویسنده در ادامه مطالب خود بر گسترش و فراگیری «عدالت» در حکومت حضرت مهدی تأکید میورزد، و از امام مهدی با عنوان میراثدار سنتها و علوم همه پیامبران نام میبرد. شباهتهای حضرت مهدی و مسیح از لحاظ کیفیت تولد، نام، خصوصیات و ویژگیهای مادرانشان، شباهت ظاهری، غیبت و اختفا، یکسان بودن تعداد پیروان، وحدت هدف، مبارزه با انحرافات و تحریفات و برخوردار بودن از زندگی زاهدانه، از دیگر مباحثی است که مولف بدان پرداخته است.

او در مبحث بعدی، رابطه نزول مسیح با ظهور امام زمان را با استناد به منابع و متون ادیان مختلف مورد پژوهش قرار داده است و بر این مطلب تصریح می کند که بر پایه روایتهای اهل بیت و اهل سنت، هبوط عیسی بن مریم و ملاقاتش با امام مهدی و اقتدای او به امام از علامتهای قطعی و حتمی ظهور به شمار میرود که امیرمؤمنان علی (ع) هم در خطبه ای به آن اشاره کرده اند.

نویسنده در قسمتهای پایانی به تشریح اصلاحات و فعالیتهای سیاسی، نظامی، تربیتی و اجتماعی امام میپردازد که جنگ امام مهدی به همراه وزیر و مشاور برجستهاش عیسی مسیح با دجال در بیتالمقدس، فتح قسطنطنیه، پناهندگی سفیانی و سربازانش به روم، انقلاب مهدی و نزول مسیح برای صلح و دادگستری جهانی، از آن جمله است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما