loader-img
loader-img-2
بعدی
بعدی بازگشت
بعدی بازگشت

هاشم مرقال: سردار پرافتخار اسلام

ناشر بوستان کتاب قم

نویسنده محمدرضا حکیم

مترجم محسن رفعت

سال نشر : 1390

تعداد صفحات : 208

خرید پیامکی این محصول
جهت خرید پیامکی این محصول، کد محصول، نام و نام خانوادگی، آدرس و کد پستی خود را به شماره زیر ارسال نمایید: کد محصول : 45143 10003022
85,000 76,500 تومان
افزودن به سبد سفارش

معرفی کتاب

هاشم بن عتبة بن ابی وقاس ملقب به هاشم مرقال از جمله سردارانی است که در اسلام جایگاه ویژه ای به خود اختصاص داده است.
هاشم همراه با امیرمؤمنان علی(ع) در نبرد جمل و صفین شرکت کرد، وی در صفین به دستور امام(ع) علمدار سپاه حضرت شد چنان که پس از جانفشانی ها، رشادت ها، از خودگذشتگی ها و دفاع از حریم امامت و ولایت، در مقابل دیدگان امام جرعه شهادت را نوشید.

اثر حاضر مروری اجمالی بر شخصیت و زندگانی هاشم مرقال از فرماندهان و سرداران باوفای امیرالمؤمنین علی(ع) است.
در این اثر به شرح رشادت های هاشم مرقال و جانفشانی و به عنوان علمدار سپاه در جنگ های صفین و جمل پرداخته شده و شناسایی اجمالی از خاندان وی و حضور او رد صحنه های دفاع از ولایت صورت گرفته است.

نگارنده، هاشم مرقال را یکی از شیعیان معتقد معرفی کرده که همواه در صحنه های مهم جهاد در کنار امیرالمؤمنین علی(ع) بوده و جایگاه مهمی در لشگر و سپاه علی(ع) و مخالفت او با خلفا اشاره کرده و او را فردی شجاع، پهلوان، جانفشان، عالم و مؤمن توصیف کرده است.
کاربر گرامی توجه داشته باشید که این بخش صرفا جهت ارائه نظر شما در رابطه با همین مطلب در نظر گرفته شده است. در صورتی که در این رابطه سوالی دارید و یا نیازمند مشاوره هستید از طریق تماس تلفنی و یا بخش مشاوره اقدام نمایید.
نام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر
کد امنیتی
شما هم می توانید گزیده انتخابی خود از کتاب را ثبت کنید.
نام و نام خانوادگی
عنوان
برگزیده
کد امنیتی
محصولات مرتبط
بازدیدهای اخیر شما